7 عضو سایت دوست یابی دستگیر شدند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

طی ردیابی و بررسی های فنی و تخصصی، هفت نفر عضو این سایت شناسایی و دستگیر شدند كه متهمین علت انگیزه خود را از فعالیت غیرمشروع در این سایت، كنجكاوی و آگاهی نداشتن از خطرات فضای مجازی اعلام داشتند.
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی با توجه به اینكه چهار نفر از متهمین زیر 20 سال هستند، به والدین تاكید كرد نظارت نداشتن والدین بر عملكرد فرزندان خود و عدم شناخت كافی كاربران اینترنتی از خطرات فضای مجازی است، لذا خانواده ها باید نظارت دقیق به رفتار فرزندانشان داشته باشند و راه های ارتكاب و اغفال آنان از طریق افراد ناشناس گرفته شود.
همچنین پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات در مطلب دیگری از دستگیری دو چهره شیاد اینترنتی خبر داد و اعلام كرد چت در واقع محیطی مجازی است كه افراد در آن می توانند با یكدیگر تبادل نظر كنند. افراد به نیات مختلف وارد چت روم ها می شوند و بسیار اتفاق افتاده كه كلاهبرداران و شیادان در چت روم ها با نام ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری رابطه با جنس مخالف می كنند و از این طریق دامی برای ساده لوحان می گسترند.
پلیس فتا هشدار داد: زوج یابی اینترنتی نیز پدیده ای جدید و در حال گسترش است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می شوند و شیادان از این راه سوء استفاده كرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می كنند. با توجه به اینكه بیشتر كاربران چت روم را افراد نا آشنا به واقعیت های اجتماعی تشكیل می دهند، افراد سود جو و فرصت طلب، حضور گسترده ای در چت روم دارند و به اغفال جوانان و جذب آنها به گروه های فساد و فروش مواد مخدر می پردازند.
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در این گزارش آورده است، پیرو شكایت فردی مبنی بر اینكه از طریق چت روم با فردی كه وانمود می كرد دختر است، آشنا شدم. بعد از چند مرحله چت با وی و جلب اطمینان من،درخواست شماره تماسم را كرد و من نیز فریب خورده و اطلاعات شخصی خود را در اختیار وی قرار دادم و از آن تاریخ ایمیل و پیامك های توهین آمیز وغیر اخلاقی دریافت می كنم.
به گزارش روز یكشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، مامورین پلیس فتا در بررسی های فنی، ضمن شناسایی متهم در عملیاتی وی را دستگیر كردند.

http://itanalyze.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب