غول‌هايي كه در آستانه مرگ هستند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 زمانی بود که مرورگر نت اسکیپ دروازه ورود به اینترنت بود و تا سالها مرورگر پیش فرض اغلب کاربران حرفه ای بود اما بعدها چنان دچار افت شد که نام آن نیز از اذهان رخت بربست. در کنار تغییر خواسته های کاربران و عدم توجه به این خواسته ها، میتوان نقش اساسی ظهور رقبای صاحب نگرش جدید را در این سقوطها برشمرد.

اما برخی از شرکتهای رو به احتضار:

۱-نوکیا: 
نام نوکیا شاید در اروپا و امریکا به عنوان برند اصلی موبایل شناخته شده نباشد اما در خاورمیانه و برخی دیگر نقاط دنیا نوکیا مساوی با موبایل و بالعکس بود! نوکیا اکنون روزهای بدی را سپری میکند. برخی امیدوارند در سایه وین فون ۸ نوکیا هم روحی تازه را در کالبد مریض و رنجور خود تجربه کند اما اکثر کارشناسان معتقدند نوکیا تمام شده است.

۲-بلکبری: 
تا همین چند سال پیش عمده بازار موبایل امریکای شمالی در اختیار شرکت کانادایی RIM که گوشیهای بلکبری را می سازد بود. بلکبری در دوران خودش بهترین سیستم عامل هوشمند موبایل در کنار سیمبین بود. برتری بلکبری در سرویس دهی بهتر و همچنین امنیت و پایداری آن بود. تا جاییکه اغلب موسسات تجاری بلکبری را برند مورد تایید برای کارهای رسمی می دانستند. اما با آمدن آیفون و سپس اندرویدهای متنوع روزگار خوش بلکبری به کابوس اخیر تبدیل شد. بلکبری مداوم در حال تغییر کادر مدیریتی است اما به قول کارشناسان خبره بازار موبایل: It is too late

3-یاهو: 
نام یاهو برای کاربران ایرانی بسیار آشناست و کمتر کاربری است که ایمیل یاهو و مسنجر آن را تجربه نکرده باشد. یاهو از اولین خدمات مبتنی بر اینترنت بود که در نیمه دهه ۹۰ میلادی رونمایی شد و به سرعت معروف شد. یاهو در سالهای اخیر خیلی نوآوری نداشت. تلاش در زمینه موتورهای جستجو، خدمات وبلاگدهی، شبکه احتماعی ۳۶۰ و … نمونه هایی بودند که مشخص کردند یاهو نیز خلاقیتش ته کشیده است. یاهو در یکسال اخیر ۵ مدیر عامل عوض کرده است اما بعید است جان سالم به درببرد.

۴-موتورولا : 
داستان موتورولا نیز مشابه بلکبری است. روزگار کنونی آن نیز خیلی فرقی ندارد جز آنکه موتورولا آنقدر می ارزید که گوگل پول بابتش خرج کند! اما بلکبری حتی توجه میکروسافت را هم جلب نکرد. موتورولا بابت پتنت هایی که داشت خریداری شد نه بابت ایده های ناب! معلوم نیست گوگل چقدر از این خرید منتفع شود اما مسلماً موتورولا موبیلیتی با این قواره آفتاب لب بام است.

۵-بخش موبایل میکروسافت: 
میکروسافت از بزرگان شکست خورده تمام عیار در زمینه موبایل است. ویندوز موبایل و سپس ویندوز فون حتی در حد هزینه های طرحهای خود هم سودآوری نداشته اند. در واقع ویندوز در بخش موبایل نزدیک به یک دهه حضور بی فایده داشته است! عمر ویندوز در زمینه موبایل حدود دو برابر اندروید و iOS است. اکنون که میکروسافت به ضرردهی رسیده است احتمالاً بالمر باید کمی به فکر صرفه جویی با متوقف کردن بخشهای بی فایده ای مانند ویندوز در حیطه موبایل باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب