فضای شبکه‌های اجتماعی پاک‌تر شده است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

فضای شبکه‌های اجتماعی پاک‌تر شده است



رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي از شناسايي و معرفي برهم زنندگان امنيت اخلاقي در فضاي مجازي خبر داد و گفت: افرادي كه اقدام به ايجاد مفسده در اينترنت مي‌كنند به پليس امنيت اخلاقي ناجا معرفي مي‌شوند.


به گزارش سردار كمال هاديان‌فر در گفت و گو ايسنا، در تشريح اقدامات كارآگاهان پليس فتا در مورد امنيت اخلاقي در فضاي مجازي گفت: يكي از ماموريت‌هاي اصلي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات از بدو تشكيل امنيت اخلاقي در فضاي مجازي بوده است. 

وي با بيان اينكه پليس نسبت به شناسايي افرادي كه به انحاء مختلف از جمله روسپيگري و بي‌بندوباري در فضاي مجازي اقدام به ايجاد فساد مي‌كنند، مبادرت مي‌ورزد گفت: پليس سايبري نسبت به شناسايي كامل اين افراد اقدام كرده و سپس پرونده آنان را براي بررسي بيشتر به پليس امنيت اخلاقي ناجا ارجاع خواهد داد. 

رئيس پليس فتاي ناجا درباره بهبود فضاي مجازي در زمينه امنيت‌ اخلاقي گفت: پاسخ اين سؤال را مردم بايد بدهند اما بايد گفت كه در سال ۸۹ شبكه‌هاي اجتماعي به خصوص فيسبوك عرصه يكه تازي مجرمان بود اما به لطف خدا و همچنين وجود پليس فتا در مدت ۱۵ ماه گذشته اقدامات خوبي در پاكسازي شبكه‌هاي اجتماعي به ويژه فيسبوك صورت گرفت. 

وي به انهدام شبكه‌هاي بزرگ غيراخلاقي در فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: يكي از اين شبكه‌هاي بزرگ و غيراخلاقي، شبكه «پاف و داف» بود كه ۲۷ هزار عضو و همچنين ادمين‌هاي زيادي داشت كه پليس ضمن شناسايي كامل اين افراد نسبت به حذف صفحات آنان اقدام كرد. 
هاديان‌فر افزود: با هماهنگي‌هايي كه با فيسبوك انجام مي‌دهيم، پاكسازي‌ها بيشتر خواهد شد چرا كه برخي اقداماتي كه در شبكه‌هاي اجتماعي اتفاق مي‌افتد نه تنها در ايران بلكه در همه دنيا جرم است. 


رئيس پليس فتاي ناجا به حوزه پورنوگرافي اشاره كرد و گفت: اين حوزه نه تنها در ايران بلكه در كشورهاي ديگر همچون آمريكا نيز جرم است. 

وي افزود: شبكه‌هاي اجتماعي ملزم هستند نسبت به پاكسازي سايت و صفحاتشان اقدام كنند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب