10 دلیل برای اینکه بازی‌های کامپیوتری را از دست ندهید..........
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 جالب است بدانید بازی های کامپیوتری بیشتر از اینکه ضرر داشته باشند، مفید هستند.

10 دلیل برای اینکه بازی‌های کامپیوتری را از دست ندهید!

به گزارش «24»، بازی کردن با کامپیوتر یا کنسول بازی این روزها به یکی از امور اجتناب ناپذیر برای بسیاری از مردم مخصوصا کودکان شده . با وجود پردازنده های گرافیکی بالا و به تبع آن بازیهای بسیار حرفه ای با طراحی و زیبایی بالا کمتر کسی می تونه از کنار آنها بی تفاوت بگذرد. با اینکه بیشتر مواقع از بازی های ویدئویی به عنوان عامل بروز خشونت و انزوا در کودکان یاد می شود اما جالب است بدانید بازی های کامپیوتری بیشتر از اینکه ضرر داشته باشند، مفید هستند :

۱ - بازی به فرد کمک می کند تا درد یا بیماری خود را کمتر حس کند. درگیر شدن ذهن فرد هنگام بازی ویدئویی به قدری قوی است که درد یا مریضی خود را هرچند کوتاه اما فراموش می کند. برخی بیمارستانها برای کاهش درد کودکان برای آنها بازی ویدئویی فراهم می کنند.

۲ - بسیاری از مراکز پزشکی از بازیهای ویدئویی به عنوان نوع جدیدی از فیزیوتراپی و هماهنگی بین اعضای فرد آسیب دیده استفاده می کنند.

۳ - از آنجا که هنگام بازی چشم فقط باید به مانیتور نگاه کند و دست همواره باید روی کنترلر باشد ، هماهنگی بسیار خوبی بین دست و چشم فرد بوجود می آید که بعدها در انجام کارهای یدی بهتر و سریعتر عمل خواهد کرد.

۴ - بازی کامپیوتری فرد را مستقل و با قدرت تصمیم گیری بالا بار می آرود چون بازی، تصمیم گیری در لحظه است. این قضیه باعث می شود فرد قدرت تفکر و تصمیم گیری خود را روی خود استوار کند.

۵ - در بازی های دسته جمعی کامپیوتری، فرد خود را با محیط وفق می دهد یعنی مجبور می شود از یک سری اصول و قواعد که به سود جمع است پیروی کند. بنابراین روحیه همکاری و نوعدوستی در فرد پرورش داده می شود. ضمن اینکه بسیاری از مهارتهای اجتماعی را در همین گونه بازیها فرا می گیرد.

۶ - بازی ویدئویی فرد را خلاق می کند چون بازی را هر کسی نمی تواند طراحی کند ، قطعا افراد باهوش و خلاق بازی ها را طراحی می کنند . از این رو کودک با جنبه های مختلف خلاقیت ، طراحی ، گرافیک و تکنولوژی آشنا می شود .

۷ - بازی های زیاد آموزشی ساخته شده اند که صرفا برای یادگیری زبان های مختلف و ریاضی می باشند . به دلیل اینکه در هر مرحله بازی سخت تر و سریعتر پیش می رود ، به فرد کمک می کند ذهن خود را برای یادگیری و پاسخ دهی سریعتر آماده کند .

۸ - بازی کامپیوتری فرد را ترغیب می کند تا سخت بکوشد چون در غیر این صورت به مراحل بالاتر نمی رود . در واقع ضرب المثل " نابرده رنج گنج میسر نمی شود " را به خوبی در ذهن کودکان فرو می کند .

۹ - در بازی کامپیوتری فرد به خواسته خود می رسد و این یعنی ایجاد انگیزه و نشاط . طبق تحقیقات صورت گرفته یکی از بزرگترین دلخوشی های بچه ها بعد از امتحانات و روزهای کسل کننده ، انجام بازیهای ویدئویی بوده و می باشد .

۱۰ - بازیها در دسته بندی های مختلفی طراحی می شوند .فکری ، استراتژی ، ورزشی ، اکشن ، مدیریتی ، مرحله ای ، تاریخی و ... هر کدام از این بازیها به طرز قابل توجهی در تفکرات کودک تاثیر می گذارد و اطلاعات خوبی را به فرد منتقل خواهد کرد که در زندگی روزمره و واقعی خود استفاده می کند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب