همه چیز درباره جنجال تبلت 199 دلاری گوگل
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  بعد از شایعات و جنجال‌های خبری مختلف درباره تبلت گوگل بالاخره این تازه وارد پر سر و صدا به بازار معرفی و عرضه شد، اما گویا این تبلت بعد از عرضه‌اش بیشتر هم خبرساز شده است. در واقع ترکیبی از قابلیت‌های متنوع، طراحی باریک و سبک و البته قیمت ارزان، نکسوس 7 را به یک پدیده جالب در دنیای تبلت‌ها تبدیل کرده است. به هر حال باید تا چند روز دیگر منتظر بمانید تا این تبلت جنجالی به صورت رسمی روانه بازار شود.


تبلت جیبی

نکسوس 7 پاسخی به همه طرفداران محصولات جیبی است؛ تبلتی با ابعاد 5/ 198 در 120 در 45/ 10 میلیمتر و البته وزن 340 گرمی. فرقی ندارد که دستان بزرگی داشته باشید یا دستان کوچک و ظریف؛ تبلت گوگل خیلی راحت در کف دستتان قرار می‌گیرد و هرگز دستانتان را خسته نمی‌کند.



اصلا طراحی این تبلت طوری است که حس تعادل خوبی را به کاربرانش بدهد و اصلا دست آنها را خسته نکند. می‌توانید آن را مثل یک پاکت نسبتا بزرگ در یک دستتان بگیريد و با آن کار بکنید. قسمت پشت بدنه این تبلت از نوعی پلاستیک با قدرت اصطکاک بالا ساخته شده است که امنیت حمل و جا به جایی آن را بیشتر می‌کند. به این ترتیب کاربران این دستگاه اصلا نباید نگران عرق کردن دستان‌شان باشند، این تبلت هرگز از دستان آنها لیز نمی‌خورد.


نمایشگر ضد خش و با کیفیت 7 اینچی

تبلت iPad با همه محبوبیتی که در بازار دارد، این روزها تحت تاثیر تبلت‌هاي کوچک 7 اینچی قرار گرفته است. حالا این تبلت با نمایشگر 7 اینچی می‌تواند نظر همه را به خودش جلب کند. این اندازه کوچک‌تر از تبلت‌های معمول بازار و البته کمی بزرگ‌تر از نمایشگر موبایل‌های هوشمند است و به این دلیل کار با آن برای کاربران راحت و جالب است. از طرفی از آنجایی که این تبلت اسلات سیم کارت ندارد، با نمایشگر 7 اینچی‌اش به یک تبلت واقعی و قابل حمل تبدیل می‌شود. نکته مهم درباره این نمایشگر اما مجهز بودن آن به تکنولوژی IPS و شیشه ضد خش Corning FIT است. با این اوصاف می‌توانید بدون نگرانی از خش افتادن شیشه این تبلت با خیال راحت با آن کار کنید، البته بد نیست بدانید که تصاویر در این تبلت با وضوح مناسب و برابر 800 در 1280 پیکسل به نمایش در می‌آیند. این وضوح وقتی با اندازه تصویر 16:9 ترکیب می‌شود، می‌تواند تصویری ایده‌آل برای طرفداران تماشای فیلم و ویدئو را فراهم بیاورد. 


سرعت و کیفیت همزمان

وقتی قرار باشد قلب تپنده این تبلت پردازنده چهار هسته‌ای Tegra3 شرکت Nvidia باشد، بهتر است خودتان را برای مواجهه با یک تبلت پرسرعت و قدرتمند آماده کنید. این پردازنده به کاربران نکسوس 7 کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌ها را با سرعت خوبی اجرا کرده و امکان اجرای چند برنامه به صورت همزمان را داشته باشند. البته شاید گیمرهای حرفه‌ای قدر این پردازنده را بیشتر بدانند. این پردازنده به خاطر گرافیک 12 هسته‌ای که دارد، قابلیت اجرای بازی‌های با کیفیت بسیار بالا و بازی‌های سه‌بعدی را به کاربرانش می‌دهد و به همین دلیل این تبلت را به یک ابزار سرگرمی جالب و منحصر به فرد تبدیل می‌کند. اسپیکرهای نسبتا قدرتمند این تبلت هم می‌توانند کمک زیادی به بهبود عملکرد گیمرها در استفاده از این تبلت بکنند. 

لوبیا ژله‌ای

نکسوس 7 مبتنی بر جدیدترین و آخرین نسخه سیستم عامل آندروید یعنی لوبیا ژله‌ای است. این نسخه جدید بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی است و کاربران در فضای آن تنها با لمس یک برنامه می‌توانند شاهد اجرای سریع آن باشند. بخش کیبورد هم سرعت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی پیدا کرده و با توجه به متنی که کاربران در حال تایپ آن هستند، کلمات بعدی را که احتمالا تایپ خواهند کرد پیش‌بینی کرده و به آنها پیشنهاد می‌دهد. این تبلت همچنین اولین تبلتی است که با مرورگر آندروید گوگل کروم کار می‌کند. در این مرورگر سرعت باز کردن صفحات بسیار بالا است. 

باتری قوی

هر چند این تبلت ضعف‌هایی مانند داشتن تنها یک دوربین 1/2 مگاپیکسلی در جلو برای چت ویدئویی دارد، اما نقاط قوتی مانند باتری با طول عمر بالا هم دارد. باتری این تبلت طول كاركرد 9/5 ساعته داشته و در هر بار شارژ امکان 8 ساعت پخش فایل‌های ویدئوییHD،ا10ساعت مطالعه یا وبگردی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. 


قیمت رقابتی 

این تبلت با تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های جالبش تنها با قیمت 199 دلار به بازار اغلب کشورها عرضه می‌شود. مسوولان گوگل معتقدند که برای آنکه بتوانند قیمت این محصول را پایین نگه دارند، امکانات غیر ضروری مانند اتصال G3 و دوربین پشت را حذف کرده‌اند. این تبلت همچنین تنها یک پورت microUSB و یک پورت استاندارد 3/5 میلیمتری دارد. این تبلت در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 199 دلار و 249 دلار همین روزها به صورت رسمی روانه بازار می‌شود. خریداران این تبلت همچنین 25 دلار اعتبار رایگان برای خرید در فروشگاه Google Play را در اختیار خواهند داشت. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب