توفان iPhone 4S
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
24 / 4برچسب:, :: 8 ::  نويسنده : BlackHats

 

توفان  iPhone 4S



کامیار کاظمی
نسل پنجم آیفون، در تاریخ چهارم اکتبر۲۰۱۱ به دنیای تکنولوژی سلام کرد.
اما این آیفون برخلاف روال که همه تصور می‌کردند نامش باید iPhone 5 باشد به نام iPhone 4S نامیده شد که نام خود را از برادر بزرگ‌تر خود یعنی iPhone 4 وام گرفته است!

این شباهت‌ها به اینجا خلاصه نشد و در نگاه اول و حتی با بررسی بیشتر هم مشخص شد که iPhone 4S تماما از لحاظ ظاهر شبیه iPhone 4 است و تنها سه گرم ناقابل با همسان خود اختلاف وزنی دارد!
همین اختلاف کم و شباهت زیاد باعث شد تا کاربران و کارشناسان کمی شوکه شوند و در این بین سهام اپل هم یک سقوط ۵ درصدی را به خود دید، که البته گفته شد که فوت استیو جابز هم که دو روز بعد از معرفی آی فون 4S رخ داده است، بر این کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده! اما در نهایت با استقبال بی نظیر خریداران از آیفون جدید و فروش ۴ میلیون نسخه‌ای در طی سه روز ورق‌ها  برگشت!

در اینجا می‌خواهیم تا بررسی کنیم و ببینیم که خریداران آیفون جدید چه چیزی را در آن مشاهده کردند که به یک باره نظرشان تغییر کرد و همه به سمت آن هجوم آوردند!

پردازنده دوهسته‌ای 
اولین نقطه قابل تامل و مزیت آیفون جدید نسبت به آیفون‌های قبلی در پردازنده دوهسته ای A5 است!
مطمئنا می‌دانید که افزایش قدرت پردازنده در ابزار دیجیتال چقدر قابل اهمیت و بخصوص در ابزاری مانند آیفون بسیار چشمگیر و قابل لمس خواهد بود. 

به موجب این افزایش سخت‌افزاری می‌توان انتظار داشت که سرعت پردازش ها تا ۲ برابر افزایش یابد و نیز پردازش گرافیکی نیز نسبت به آیفون قبلی تا ۷ برابر افزایش قدرت داشته باشد.
البته همیشه با افزایش قدرت پردازنده باید انتظار افزایش مصرف انرژی را نیز داشت که در نتیجه مدت نگهداری شارژباتری کاهش می یابید! 

اما خبر خوب در مورد این نسل از آیفون این است که این افزایش قدرت، باعث افزایش مصرف انرژی نشده است و بالعکس با روش‌های بهینه‌ای که دارد میزان نگهداری شارژ را بالا هم برده است که در نوع خود بی‌نظیر است. پس می‌توانید دیگر نگران کاهش مدت زمان نگهداری از باتری نباشد!

Siri، منشی شخصی شما 
Siri که در ابتدا به عنوان یک قابلیت معمولی و حتی در رده نمونه‌های مشابه گوگل در تلفن‌های همراه اندروئیدی تصور می‌شد خود یکی از بهترین و جذاب‌ترین امکانات معرفی شده توسط اپل برای آیفون جدید خود می‌باشد.
این نرم‌افزار جالب که نسخه بتای آن در iPhone 4S قرار داده شده است تاکنون یکی از هوشمندترین نرم‌افزارهای ساخت بشر در دنیای تلفن‌های همراه می‌تواند باشد.

بوسیله این نرم‌افزار شما می توانید از طریق گفت‌وگو با تلفن همراه خود ارتباط برقرار کرده و حتی از آیفون خود بخواهید تا برخی کارهای شما را برایتان سازماندهی کرده و به شما کمک کند.
اگر شما به یکی از زبان های انگلیسی،فرانسه و آلمانی به آیفون خود بگویید که:
“با حسین تماس بگیر!” تلفن همراه شما با فرد مورد نظر تماس خواهد گرفت یا اگر درخواست کنید یک پیامک با محتوای دلخواه را برای او ارسال می‌کند!

می‌توانید از تلفن همراهتان بخواهید تا نزدیک‌ترین رستوران را به شما معرفی کند و iPhone 4S شما با کمی جست‌وجو و استفاده از سیستم GPS مکانی را به شما معرفی خواهد کرد و یا باز اگر از او بپرسید که “آیای امروز چترم را با خود همراه ببرم؟” نرم‌افزار به خواسته شما جوابی داده و بعد از بررسی آب وهوا نظر خود را بعنوان یک دستیار باهوش در اختیارتان قرار خواهد داد.
البته تمام مواردی که می‌توان با Siri کاری را انجام داده تنها موارد مثال زده شده در بالا نیست و موارد بسیار زیادی را هم شامل می‌شود که اپل در سایت خود بصورت کامل به توضیح آن پرداخته است.

قدرت دوربین فوق العاده 
iPhone 4S دارای قدرت دوربین بالایی است و اگر بخواهیم دوربین ۸ مگاپیکسلی آن را با iPhone 4 مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که این افزایش قدرت باعث شده تا منطقا ۶۰ درصد به تعداد پیکسل‌ها اضافه شود و با توجه به آنکه دیافراگم لنز f/۲.۴ است پس نور بیشتری وارد دوربین شده و در نهایت یک تصویر باکیفیت ، واضح و روشن خواهید داشت.
این تغییرات اعمال شده در آیفون جدید باعث شده است تصاویر نهایی گرفته شده دارای کیفیت بسیار بالاتری نیز باشند.
 


بعد از گرفتن تصاویر ، آیفون این امکان را هم برای شما فراهم آوده است که تصاویر را بچرخانید، ببرید و به طور کلی ویرایش کنید و حتی از شر مشکل “چشمان قرمز” هم خلاص شوید که در نوع خود بسیار کاربردی است.

فیلمبرداری با کیفیت 
فیلمبرداری توسط دوربین‌های تلفن های همراه دیگر مشخصه مهم و گاهی تعیین کننده در انتخاب یک دوربین می‌باشد. بخصوص آنکه امروزه کاربران ترجیح می‌دهند بجای همراه داشتن یک دوربین با کیفیت عالی برای ثبت لحظات خوب زندگیشان از یک دوربین خوب تلفن همراه استفاده کنند.
 اما آیفون 4S با توجه به این نیاز یک دوربین با کیفیت فیلمبرداری عالی، یعنی 1080p HD را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. 

این کیفیت بالا باعث تعیین نور مناسب، رنگ واقعی و روشن، فیلم‌های گرفته شده و حتی کاهش مشهود نویزها با سیستم دایمی و عالی کم‌کننده نویز دائمی، شده است.
در میان قابلیت‌های فیلمبرداری این گوشی، امکان Stabilization وجود دارد که توانسته با کمک آن لرزش‌های ناخواسته دست را از بین ببرد و جالب آن است که برای زوم کردن بر روی یک بخش از صحنه‌ای که در حال فیلمبرداری از آن هستید می‌توانید در حین فیلمبرداری، روی صفحه را و در همان بخشی که تصویر شئ مورد نظر قرار دارد را فشار داده و در نتیجه بر روی شئ مورد نظر فوکوس یا زوم کنید که برای سرعت عمل و دقت در این کار بسیار خوب است.

همان‌طور که در ویژگی‌های عکسبرداری این گوشی کوچک گفته شد امکان ویرایش تصاویر است که این قابلیت ویرایش برای فیلم های HD نیز وجود داشته و حتی برای استفاده، بسیار ساده خواهد بود.
آنقدر ساده است که برای بریدن فیلم‌ها تنها کافیست تا ابتدا و انتهای فیلم را انتخاب کنید و یا اگر می‌خواهید کارهای بیشتری بر روی فیلم خود انجام دهید از iMovie استفاده کرده و بر روی ویدئوی خود ویرایش‌های بیشتری را پیاده‌سازی کنید.

قیمت iPhone 4S 
همان‌طور که می‌دانید آیفون به دو صورت به فروش می رسد! یک روش با قرار داد دوساله با اپراتورهای تلفن همراه است که باتوجه به ارائه نسخه‌های ۱۶، ۳۲و ۶۴ گیگابایتی این قیمت به ترتیب ۱۹۹ ، ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار خواهد بود و یک روش نیز خرید نسخه بدون سیم‌کارت و یا در واقع بدون اجبار از استفاده از اپراتوری خاص است که با قیمت ۶۲۰ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایتی و برای نسخه‌های بعد نیز به ترتیب صد دلار افزوده می‌شود.
البته در این میان مانند همیشه، قیمت آیفون‌های نسل قبل کاهش چشمگیری داشته‌اند و به نوعی از این طریق از رده خارج شده‌اند. 
مثلا نسخه قبلی آیفون ۴ با ظرفیت ۸ گیگابایت و قرارداد دو ساله با یک اپراتور مشخص به مبلغ فقط ۹۹ دلار و حتی آیفون GS 3 با همین شرایط و ظرفیت ۸ گیگابایت بصورت رایگان عرضه می‌شود.

در پایان باید گفت که این آیفون در تاریخ ۱۴ اکتبر در کشورهای آمریکا،کانادا، انگلستان، استرالیا، فرانسه و آلمان و ژاپن عرضه و در ۲۸ اکتبر نیز در ۲۲ کشور دیگر عرضه شد و تا پایان سال ۲۰۱۲ به ۷۰ کشور خواهد رسید.
 
امیدواريم با استفاده از این ابزار جالب و جذاب، بتوانید خاطراتی دوست داشتنی، با آخرین محصول تولیدی اپل داشته باشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب