چهره‌های ماندگار جهان دیجیتال کدامند؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  مجله "نیوزویک" با دعوت از کارشناسان وب و رسانه ۱۰۰ چهره‌ی ماندگار جهان فناوری و وب را در گروه‌های مختلف انتخاب و معرفی کرده است.
این چهره‌ها از عرصه اختراعات و نوآوری‌ها تا انقلاب‌ها برگزیده شده‌اند.

به گزارش ایتنا از دویچه‌وله، "نیوزویک" از چند ماه قبل وعده داده بود که چهره‌های برجسته‌ی دنیای دیجیتال و فناوری را در شاخه‌های متعدد به انتخاب گروهی از مهم‌ترین کارشناسان وب و رسانه معرفی کند.
این مجله اکنون ۱۰۰ چهره تاثیرگذار و مهم را معرفی کرده است.

چهره‌های منتخب نیوزویک در شاخه‌های "نوآوران"، "انقلابی‌ها"، "ویروس‌شناس‌ها"، "شخصیت‌ها"، "نظریه‌پردازان"، "فرشتگان"، "سازندگان" و "مخترع‌ها" تقسیم‌بندی شده‌اند.

در اسامی انتخابی کارشناسن وب و رسانه، نام برخی از مهم‌ترین غول‌های فناوری و جوانان خلاق تازه‌کار که پیش‌بینی می‌شود آینده درخشانی داشته باشند، در کنار هم قرار گرفته است.

"لینوکس"، برترین سازنده‌ی دنیای وب
"نیوزویک" از مبدع فنلاندی- آمریکایی سیستم عامل آزاد "لینوکس" که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌‌های عامل‌ است، به عنوان برترین سازنده در جهان وب نام برده است.
"لینوس تروالدز" زمانی که در دانشگاه هلسینکی فنلاند دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر و نرم‌افزار بود، این سیستم عامل را راه‌اندازی کرد.
لینوس تروالدز که خود حالا در بنیاد "لینوکس" برای گسترش سیستم‌عامل و برنامه‌های آزاد در جهان وب فعالیت می‌کند، یکی از چهره‌های سرشناس جهان در دفاع از آزادی وب نیز به شمار می‌رود.

براندون ایچ، یکی دیگر از چهره‌هایی است که کارشناسان از او به عنوان یکی از برترین "سازندگان" جهان فناوری نام برده‌اند. ایچ که در سال ۱۹۹۵ "جاوا اسکریپت" را راه‌اندازی کرد، رئیس بخش فناوری شرکت مرورگر "موزیلا فایرفاکس" نیز هست.

مت مالن‌وگ یکی دیگر از برگزیدگان در گروه "سازندگان"، یکی از موسسان "وردپرس" است که در ۱۹ سالگی کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرد که بعدها "وردپرس" نامیده شد.
مالن‌وگ که حالا ۲۸ ساله است، چندی پیش از سوی مجله "فوربس" به عنوان یکی از مهم‌ترین چهره‌های دنیای دیجیتال با آینده درخشان نیز معرفی شده است.
وردپرس حالا بیش از ۷۰ میلیون وب‌سایت را پشتیبانی می‌کند.

"گوگل"، پیشتاز در اختراع
"نیوزویک" از سرگی برین، یکی از موسسان "گوگل" به عنوان برترین مخترع به انتخاب کارشناسان وب و رسانه نام برده است.
سرگی برین که با لری پیج، موتور جست‌وجوگر "گوگل" را طراحی کردند و هر دو با این اختراع میلیاردر شدند، روسی‌الاصل است که در ۶ سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران اولیه شبکه اجتماعی "توئیتر" به عنوان دومین پیشتاز اختراعات در جهان وب انتخاب شده است.
دورسی که حالا ریاست هیئت مدیره‌ی "توئیتر" را نیز عهده‌دار است، به ساختن محصولی بر مبنای "ساده‌ترین ایده‌ها با بیشترین تاثیر" در جهان وب شهرت دارد.

دیوید کارپ، از موسسان "تامبلر" یکی دیگر از مخترع‌های پیشتاز به انتخاب "نیوزویک" است.
او که اواسط دوران دبیرستان ترک تحصیل کرده و حتی دیپلم دبیرستان را هم ندارد، شبکه مایکروبلاگی "تامبلر" را وقتی تازه ۲۰ سال داشت، افتتاح کرد.
در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون وبلاگ در "تامبلر" ثبت شده و فعالیت می‌کنند.

کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اصلی "ایسنتاگرام" انتخاب بعدی "نیوزویک" است.
"ایسنتاگرام" که حالا به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های استارت‌آپ‌ها در اینترنت مشهور است، تنها یک سال و نیم بعد از افتتاح و در حالی که فقط ۱۳ کارمند داشت، موفق به جذب بیش از ۳۵ میلیون کاربر از سراسر جهان شد.

"فرشتگان" و "ستارگان" بزرگ دنیای دیجیتال
مجله "نیوزویک" از جیم بریر، رئيس هیئت‌مدیره کمپانی "بریر" به عنوان یکی از مهم‌ترین افرد در این گروه نام برده است.
کمپانی "بریر" که صاحب ۱۱ درصد سهام شبکه اجتماعی "فیس‌بوک" است، بعد از مارک زاکربرگ، بزرگ‌ترین سهامدار فیس‌بوک محسوب می‌شود.
این کمپانی در شرکت‌های دیگری مثل "دل" و "وال‌مارت" نیز از سهامداران عمده است.

لیدی گاگا، خواننده معروف پاپ به عنوان مهم‌ترین ستاره دنیای دیجیتال انتخاب شد.
او که بیش از ۲۵ میلیون فالوئر در "توئیتر" دارد، یکی از پرطرفدارترین ستاره‌ها در شبکه‌های اجتماعی است و به استفاده درست از امکانات وب برای تبلیغ و تماس با کاربر معروف است.

رید هافمن، از بنیانگذاران اصلی شبکه اجتماعی متخصصان "لینکدین" یکی دیگر از افرادی است که در این گروه انتخاب شده است.
هافمن که ۱۵ سال است در پروژه‌های تازه در دره سیلیکون سرمایه‌گذاری می‌کند، در "فیس‌بوک"، "دیگ" و "فلیکر" نیز سهام قابل توجهی دارد.
هافمن به شم قوی در شناسایی پروژه‌های آینده‌دار مربوط به وب شهرت دارد.

اوان ویلیامز، یکی دیگر از بنیانگذاران "توئیتر" از دیگر چهره‌های برگزیده در میان ستارگان و فرشتگان دنیای وب است.
او در ماه ژوئن سال جاری میلادی به همراه یکی دیگر از همکاران در "توئیتر" پروژه تازه‌ای با اسم "Obvious" را افتتاح کرد.

جولیان آسانژ، "انقلابی" برگزیده‌ی کارشناسان وب
بنیانگذار سایت افشاگر "ویکی‌لیکس" که با انتشار هزاران سند محرمانه سفارتخانه‌های آمریکا در نقاط مختلف جهان، موجی از خشم و تحسین و حیرت و جنجال را به وجود اورد، به عنوان مهم‌ترین "انقلابی" دنیای وب معرفی شده است.

وائل غنیم، فعال اینترنتی اهل مصربه عنوان یکی دیگر از برجسته‌ترین انقلابی‌های جهان دیجیتال انتخاب شده است.
او کسی است که با مدیریت صفحه فیس‌بوکی " ما همه خالد سعید هستیم" و فراخوان اولین تجمع اعتراضی در مصر، اولین جرقه‌های انقلاب مصر را باعث شد.

نویسندگان وبلاگ گروهی "نوات" در تونس که به دنبال توسعه مفاهیم جامعه مدنی و مشارکت‌های آنلاین هستند، گروه هکتیویست‌های "ناشناس" و "منال الشریف" دختر جوان اهل عربستان سعودی هم از دیگر انتخاب‌های "نیوزویک" در گروه برترین انقلابی‌های وب هستند.
منال الشریف با انتشار ویدیویی کوتاه در سایت "یوتیوب" که او را در حال رانندگی نشان می‌داد، ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان سعودی را به چالش کشید.

نیوزویک در هر گروه از یک چهره‌ به‌عنوان ماندگارترین چهره‌ای نام برده که با خدمات و نوآوری‌های خود، جهان فناوری را زیرورو کرده است.
استیو جابز، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره "اپل" یکی از این افراد است. او در سال ۲۰۱۱ بعد از سال‌ها مقابله با بیماری سرطان جان سپرد.

مارک زاکربرگ، یکی از بنیانگذاران اصلی و رئیس هیئت‌مدیره شبکه اجتماعی "فیس‌بوک" دیگر چهره‌ماندگار جهان وب معرفی شده است.
او با ایجاد فیس‌بوک جهان وب را زیر و رو کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب