ادعای ارسال هرزنامه از سوی گوگل تکذيب شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  در حالی که سوءاستفاده از سیستم عامل آندروید برای ارسال حجم انبوهی از هرزنامه ها موجب اعتراض شدید کاربران شده، گوگل این امر را رد می کند.

طی هفته های اخیر هزاران هزار گوشی آندروید به ویروسی آلوده شده اند که آنها را به ابزاری برای ارسال هرزنامه مبدل می کند.

هفته گذشته یکی از محققان مایکروسافت به نام تری زینک اعلام کرد به شواهدی دست یافته که نشان می دهد تعداد زیادی از گوشی های آندروید به طور ناخواسته در قالب شبکه های بوت نت برای ارسال هرزنامه به کار گرفته شده اند.

شبکه های بوت نت معمولاً از رایانه های آلوده به عنوان ابزار تولید هرزنامه بهره می گیرند، اما تاکنون سابقه نداشته که از گوشی های هوشمند به سبک مشابهی سوءاستفاده شود.

اگر چه مبدا ارسال بسیاری از این هرزنامه ها رایانه های شخصی بوده اند، اما گردانندگان این شبکه بوت نت آنها رابه گونه ای طراحی می کردند که گوشی های آندروید مبدا ارسال هرزنامه ها تصور شوند.

استفاده از این تکنیک مقابله با فیلترهای ضدهرزنامه و دورزدن آنها را تسهیل کرده است. بررسی دیگری که توسط موسسه امنیتی لاک اوت صورت گرفته نشان می دهد نقص امنیتی در برنامه Yahoo mail یاهو در تسهیل ارسال هرزنامه برای کاربران گوشی های آندروید بی تاثیر نبوده است. در این میان نکته مهم بی اعتنایی گوگل به این نقص مهم در سیستم عامل اندروید است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب