سيستم عامل آندروئيد محبوب هکرها
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  تحقيقات اخير گوياي آن است كه سيستم عامل اندرويد يكي از سيستم عامل‌هايي است كه بيشترين ميزان حملات هكرها و ويروس‌نويسان را متوجه خود مي‌كند. 

يكي از چالش‌هايي كه شركت‌هاي ارائه كننده سيستم‌هاي عامل با آن مواجه هستند آن است كه هر چه محصول آن‌ها از محبوبيت بيشتري در بين مردم برخوردار شود به همان اندازه علاقه هكرها و ويروس‌نويسان به آن بيشتر مي‌شود.

سيستم عامل ويندوز مايكروسافت نمونه بارزي از اين سيستم‌هاي عامل است كه طي سال‌هاي گذشته حملات متعدد سايبري را به خود اختصاص داده است. 

اما براساس اعلام مركز مديريت امداد وهماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه‌يي(ماهر)، در ميان سيستم‌هاي عاملي كه بر روي تلفن‌هاي همراه نصب مي شوند تاكنون سيستم اندرويد به واسطه محبوبيتي كه در ميان كاربران تلفن همراه دارد، حجمي بالا از حملات هكرها و ويروس‌نويسان را به خود اختصاص داده و بيش از ديگر رقيبان خود مورد تهديد بدافزارهاي مختلف قرار گرفته است. 

اين سيستم عامل در سال 2011 ميلادي تنها 10 مورد بدافزار جديد را مورد شناسايي قرار داد. اما تنها يك سال پس از اين اتفاق و در سال 2012 اين رقم به چهار برابر شده و به 37 مورد رسيد.

اين مطلب به خوبي گوياي آن است كه طي سال‌هاي اخير بدافزارهاي گوشي تلفن همراه رشدي سريع داشته‌اند واغلب به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه مي توانند حالت مبتني بر امضاي آنتي ويروس‌ها دور زده و خود را به صورت جعلي در نرم‌افزارهاي رايج ارسال كرده و در بين گوشي‌هاي تلفن همراه منتشر شوند. 

اندرويد سيستم عاملي است كه برای تلفن همراه، لوح‌رایانه و به تازگي براي تلویزیون‌ها عرضه شده و بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌ است. اكنون بسياري از شركت هاي معروف توليدكننده گوشي تلفن همراه از اين سيستم عامل براي گوشي‌هاي خود استفاده كرده‌اند و انواع مختلف گوشي‌هاي اندرويدي در ميان كاربران تلفن همراه دست به دست مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب