فناوری که مکالمه تلفنی هنگام رانندگی را قطع میکند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش مهر،‌ اگرچه همه می دانند صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی خطرناک است اما هنوز بسیاری از افراد را می بینیم که در هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می کنند.
محققان هندی قصد دارند تا با استفاده از فناوری کاری کنند که دیگر راننده ها نتوانند در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت کنند.

این فناوری در واقع سیستمی است که سیگنال های تلفن همراه راننده را قطع می کند البته این سیستم کاری به تلفن همراه دیگر سرنشینان خودرو ندارد.

محققان دانشگاه فناوری هند می گویند حدود 20 درصد تصادفات جاده ای منجر به مرگ با کامیون ها و دیگر خودروهای سنگین در سراسر جهان در موردرانندگانی روی می دهد که در هنگام رانندگی در حال گفتگوی تلفنی بوده اند.

به گفته دانش پژوهان فقط شماره گرفتن و در دست داشتن تلفن همراه خطرناک نیست بلکه مکالمه موجب می شود راننده دیگر توجهی به جاده و رانندگی خود نداشته باشد.

این به آن معناست که در دست داشتن تلفن همراه و همچنین استفاده از هندزفری هر دو خطر تصادفات جاده ای را افزایش می دهند.

استفاده از تلفن همچنین موجب تاخیر واکنش در تقاطع ها شده و راننده در بسیاریا ز موارد فاصله ایمن را با خودروی جلویی رعایت نکند.

اکنون محققان سیستمی را ارائه کرده اند که مشخص می کند آیا راننده در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کند یا خیر که در صورت مثبت بودن پاسخ ، این سیستم با استفاده از پارازیت، سیگنال های تلفن را قطع می کند.

این پارازیت، دامنه کوتاهی دارد و از این رو، تلفن دیگر سرنشینان خودرو با مشکلی مواجه نمی شود.

این محققان می گویند می توان با این سیستم،تخلفات رانندگی را به پلیس گزارش کرد. این سیستم در حال حاضر بر روی برخی خودرویهای سنگین هند نصب شده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه International Journal ofEnterprise Network منتشر شده است.

24onlinenews.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب