سیستم عامل اختصاصی موزیلا سال آینده می‌آید
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، ظاهراً قرار است شرکت‌های چینی هم اولین گوشی‌های هوشمند تحت سیستم عامل شرکت موزیلا را وارد بازار کنند.

به گزارش وب سایت itnews، شرکت موزیلا که بیش از یک سال است بر روی طراحی یک سیستم عامل اختصاصی کار می‌کند، حالا نام مرورگر اینترنتی خود را بر روی آن گذاشته است. 

شرکت‌های چینی زد تی‌ای و هنگ‌کنگ تی‌سی‌ال هم قرار است اولین گوشی‌های هوشمند تحت سیستم عامل فایرفاکس را سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار کنند.

بر اساس این گزارش شرکت موزیلا موافقت چندین اپراتور عرضه کننده خدمات تلفن همراه در سراسر جهان را نیز برای پشتیبانی از این سیستم عامل جلب کرده است. 

آمریکا، آلمان، عمان، فیلیپین، ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که اپراتورهای آن‌ها قرار است از سیستم عامل فایرفاکس پشتیبانی کنند.
شرکت موزیلا سیستم عامل اختصاصی خود را با استفاده از فناوری HTML5 ساخته است. 

همه قابلیت‌های این سیستم عامل، حتی برنامه‌های تماس و پیام کوتاه آن، در واقع مبتنی بر استاندارد HTML5 خواهد بود. موزیلا همچنین اعلام کرده است این سیستم عامل توانایی پشتیبانی از گوشی‌های ارزان قیمت‌تر را داراست.

برخی شرکت‌های عرضه کننده خدمات تلفن همراه از قبیل اسپرینت، تله فونیکا و تله نور نیز با ابراز خشنودی از عرضه سیستم عامل فایر فاکس گفته‌اند این سیستم عامل دست آن‌ها را برای عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان‏‌تر به بازار باز می‌گذارد. 

اما یکی از تحلیلگران موسسه جی گلد اسوشیت در پاسخ به پرسش‏های وب سایت ITNews موفقیت این سیستم عامل را مورد تردید قرار داده و عرضه آن را دیرهنگام دانسته است.

گفتنی است سیستم عامل اختصاصی شرکت موزیلا به صورت منبع باز عرضه خواهد شد و شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند خواهند توانست به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

itna.ir
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب