الکسای ایرانی هم می‌آید
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
13 / 4برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

 

الکسای ایرانی هم می‌آید




قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی سامانه سنجش رتبه‌بندی وبگاه‌های ایرانی خبرداد و گفت: الکسای ایرانی را براساس شاخص‌های بومی راه‌اندازی می‌کنیم.
 سعید سالاریان در نشست خبری شورای عالی اطلاع رسانی که در آستانه برگزاری سومین جشنواره ارزیابی وبگاه‌های دولتی برگزار شد، استانداردسازی پرتال‌های خدمات الکترونیکی و ارائه یک مدل یکپارچه و واحد را از جمله اهداف نهایی این جشنواره عنوان کرد و گفت: بزودی سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد که همه پرتال‌ها با مراجعه به آن بتوانند از وضعیت نمره ارزیابی خود آگاه شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی این سامانه وب سنج و ارزیابی وبگاه‌ها که آن را به الکسای ایرانی تعبیر کرد، گفت: در این سامانه حدود ۶۰ شاخص از پرتال‌ها و وبگاه‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم و گزارش نهایی رتبه وبگاه‌ها را در آن ارائه خواهیم داد.

سالاریان با بیان اینکه شاخص‌های ما در الکسای ایرانی تخصصی‌تر و مرتب‌تر و بومی‌تر از الکسا خواهد بود، ادامه داد: هم اکنون الکسا برای رتبه‌بندی پرتال‌ها و وبگاه‌ها حدود ۹۰ شاخص را ارزیابی می‌کند و ما در الکسای ایرانی در تلاش هستیم حدود ۶۰ شاخص را در رتبه‌بندی وبگاه‌ها لحاظ کنیم.

وی گفت: از سال آینده و با راه‌اندازی شهرهای الکترونیکی که هم اکنون فاز پایلوت آن در گرگان و سمنان نهایی شده است، پرتال‌های اصناف و بخش‌های غیردولتی نیز وارد این صحنه خواهند شد و در ارزیابی وبگاه‌ها وارد می‌شوند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب