کُد نشان دهنده سانسور بودن صفحه وب
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

کُد نشان دهنده سانسور بودن صفحه وب



یکی از طراحان گوگل اعلام کرد HTTP Error Code 451 نشان می‌دهد که مطلب توسط دولت‌ها سانسور شده است.

 یکی از طراحان ارشد گوگل اعلام کرد که گروه کار مهندسی اینترنت (IETF) بر این مطلب صحه گذاشته است که HTTP Status Code جدیدی به خوانندگان هشدار می‌دهد صفحه‌ای که آنها جست‌وجو می‌کنند توسط مقامات دولتی سانسور شده است.

«تیم بری»، همکار مخترع XML و کسی که به عنوان پشتیبان طراح آندروید در گوگل کار می‌کند، در حال ارائه طرحی است که صفحات سانسور شده توسط شخصی به جز صاحب آن سایت یا کاربران محلی شبکه، با یک کُد error تحت عنوان "۴۵۱ Unavailable for Legal Reasons" نشان داده شود.

عدد ۴۵۱ در این کُد به رُمان «۴۵۱ درجه فارنهایت» نوشته ری بردبری اشاره دارد که در آن از آینده وحشتناکی سخن به میان آمده که کتاب‌ها را می‌سوزانند و سانسور مطالب غیرقابل قبول، عادی می‌شود.
گوگل در حال حاضر واژه‌های جست‌وجویی که در برخی کشورها منجر به نتایج سانسور شده می‌شود را مشخص کرده است.

این ادعا مخالفت‌هایی را در بحث‌های اینترنتی برانگیخته است. 
از جمله بعضی کاربران می‌گویند بنابر تعاریف ذهنی سانسور، کُدها به طور اتفاقی به کار برده می‌شوند و آنها تفاوتی بین دلایل قانونی(مثلا نقض قانون کپی‌رایت) و سانسورهایی که هدفشان خاموش کردن صدای مخالفان سیاسی است، قائل نمی‌شوند.

IETF صاحبان سایت‌ها را فراخوانده تا توضیحات بیشتری زیر هر کد بدهند که چرا این صفحه در دسترس نیست – مثلا جزئیاتی شامل اینکه دستور چه مرجع قانونی بوده که سایت در دسترس نباشد و اینکه چه نوع محتوایی ممنوع می‌شود. 

مقامات آمریکا بر سایت‌هایی که متهم به دزدی محتوا هستند نشان هشدار امنیت داخلی می‌زنند و نشان می‌دهند که سایت به دلیل بررسی کیفری تصرف شده است. 

دیگر کُدهای error نشان می‌دهد صفحه‌ها به دلایل مختلف در دسترس نیستند، اما لزوما در فهرست سانسور‌های دولتی نیستند. 

HTTP Error Code ۴۰۳ نشان می‌دهد سرور با یک در خواست HTTP مواجه شده اما نتوانسته آن را انجام دهد که معمولا به دلیل نیاز به رمز عبور یا دیگر اطلاعات هویتی کاربر است. 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب