معرفی دو کتاب برای فراگیری مبانی شبکه و برنامه نویسی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

اول: تا حد امکان برای شروع و ورود به دنیای شبکه، یک دوره کلاس بروید. کلاس های +network می تواند مفید باشد. در ابتدا اگر کسی باشد که مفاهیم شبکه را به شما منتقل کند، بسیار سرعت پیشرفت بهتری پیدا خواهید کرد تا بخواهید با بعضی از مفاهیم گنگ شبکه خودتان آشنا شوید.

اما اگر امکان کلاس رفتن ندارید، در کنار مورد دومی که در ادامه ذکر می کنم، می توانید از مطالب آموزشی شبکه که در این وبلاگ و و وبلاگ سایر دوستان در اینترنت وجود دارد استفاده کنید. منابع ارزشمندی چون شبکه های کامپیوتری ، سیسکو به پارسی ، عرفان طاهری ، پرشین نتورک و … که همگی به پارسی هستند، بسیار به شما کمک خواهند کرد.

دوم: اما مهمترین بخش کار، چه کلاس بروید و چه نروید، مطالعه کتب منبع لاتین است. همواره در هر سطحی که هستید، کتب مختلف را بخوانید و با احترام زیاد به مترجمین و مولفین پارسی،  توصیه اکید می کنم از خواندن کتب منبع به زبان فارسی پرهیز نمایید.

در این موضوع که در زمینه ی کامپیوتر کتب فارسی بسیار خوبی داریم شکی نیست و حتما هم پیشنهاد می کنم این کتاب ها را بخوانید، اما همواره در ابتدای هر راه، کتب لاتین بخوانید و برای تکمیل دانسته هایتان از کنار هیچ کتابی، چه پارسی و چه لاتین، نگذرید.

اما برای اولین کتاب هم، کتاب دوره ی +network را به شما معرفی می کنم. این کتاب، کتاب جامع و خوبی برای ورود به دنیای شبکه است. آخرین نسخه ی کتاب را که اگر اشتباه نکنم متعلق به سال 2009 است، .

کتاب برنامه نویسی:

در پایان هم کتابی در زمینه ی برنامه نویسی به شما معرفی خواهم کرد. اگر قصد شروع به کار با دات نت و زبان #C را دارید، کتاب CSharp and dotNET Platform که ویرایش پنجم آن با عنوان CSharp 2010 and the dotNET 4 Platform منتشر شده است، کتابی فوق العاده برای شما خواهد بود.

کتابی در حدودا 1700 صفحه که دید شما در یادگیری و کار با زبان برنامه نویسی را تغییر خواهد داد. باز هم تاکید می کنم حجم زیاد و زبان لاتین کتاب ها، شما را نترساند. اگر همت کنید و آهسته اما پیوسته پیش بروید، قطعا موفق خواهید شد.

نرم افزار خواندن کتاب های الکترونیکی!:

به نظر خوب است به بهانه ی معرفی دو کتاب، نرم افزاری عالی برای مطالعه کتب الکترونیکی را هم به شما معرفی کنم. با  نرم افزار Nitro PDF Professional ابتدا به عنوان یک مبدل فایل های Word به PDF آشنا شدم. اما ویژگی های عالی این نرم افزار، آن را از خیلی از نرم افزار های مشابه متمایز می کند. اگر کتاب های الکترونیکی زیادی مطالعه می کنید و نیاز به یادداشت برداری و یا مواردی از این دست دارید، این نرم افزار را از دست ندهید. توضیحات بیشتری در این مورد نیاز نیست و کافی است کمی در اینترنت سرچ کرده و نسخه ای مناسب! را پیدا و نصب نمایید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب