تی‌شرت هوشمند ویزیت بیماران را امکانپذیر کرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  كنسرسيومي متشكل از 17 شريك در هشت كشور اروپايي دست به طراحي نوعي تي‌شرت هوشمند زده‌اند كه امكان مراقبت از راه دور را براي بيماراني كه به طور مداوم بايد توسط دكتر ملاقات شوند، فراهم مي كند. 

اين پروژه كه «Chronius» نام داشته و تحت پوشش مالي 7.25 ميليون يورويي كميته اروپا قرار دارد، به طور خاص براي بيماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی و بیماری مزمن کلیه طراحي شده اما مي‌توان از آن براي بيماري هاي صعب العلاج مشابه كه نيازمند مراقبت طولاني هستنداستفاده كرد.

اين تي‌شرت مشابه سيستم‌هاي ديگر نظارت پزشكي مبتني بر لباس به حسگرهای نظارت بر قلب، تنفس و فعالیت مجهز است. با اين حال، طراحي باز، ماژولار و منعطف اين فناوري بدين معني است كه تركيب حسگرها همچنين براي برآوردن نيازهاي خاص بيماران از جمله مبتلايان به چند ناهنجاري قابل اصلاح و تغيير است.

بخش پوششي اين سيستم براي كار در كنار دستگاه‌هاي خارحي مانند مقياس‌هاي وزن ديجيتال، گلوکومتر، دستگاه فشار خون،‌ دستگاه تنفس سنج و حتي حسگرهاي كيفيت هواي خانه يا اتاق طراحي شده است. اين حسگرها به يك گوشي همراه هوشمند يا دستيار ديجيتال شخصي متصل شده كه به انتقال اطلاعات به ارائه‌دهنده مراقبت مي‌پردازد. در نهايت، اطلاعات بيمار با كمك نرم‌افزار هوشمند كار مي‌شود.

در حال حاضر درمان اين بيماري‌ها نيازمند مراجعه مكرر به پزشك براي چكاپ و نظارت بر بهبود بيماري است كه براي بيما و ارائه‌دهنده درمان بسيار زمانبر و پرهزينه است.

اگر بتوان از راه دور به بررسي و مراقبت از بيماران پرداخت، نياز به چكاپ‌ها كمتر شده و فشار بر سيستم‌هاي خدمات درماني از طرف جمعيت كهنسال و پزشكان كاهش خواهد يافت تا به ملاقات بيماراني بپردازند كه نياز به خدمت مستقيم دارند.

كارآزمايي‌هاي سيستمهاي مراقبت از راه دور توسط شركت TeSAN نشان داده كه نظارت از راه دور مي‌تواند ميزان مراجعه بيماران به كيلينيك يا بيمارستان را تا 30 درصد كاهش دهد. 

همچنين در ارتباط بودن با يك سيستم از راه دور بدين معني است كه افرادي كه به تنهايي زندگي مي‌كنند مي‌توانند با مراقبان خود از طريق يك سيستم هشدار در زمان بروز بحران در ارتباط باشند.

كارآزمايي‌هاي موفقي در اسپانيا و ايتاليا بر روي 50 بيمار ريوي و 60 بيمار كليوي انجام شده است. دور جديد كمك‌هاي مالي كيمته اروپا بدين معني است كه اين پروژه در ديگر كشورهاي اروپايي مانند اسپانيا، استوني، اسلواني، ‌سوئد و انگليس بر روي 300 بيمار با تمركز ويژه بر بيماران داراي چند اختلال مانند بيماري مزمن كليه و ديابت كارآزمايي خواهد شد.

با وجود هزينه بالا، اين تي‌شرت توجه كشورهايي مانند چين و آمريكا و از جمله يك تيم فوتبال راگبي ايتاليايي را براي استفاده از اين فناوري در طول تمرينات براي نظارت بر عملكرد بازيكنان جلب كرده است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب