جزییات حمله سایبری به ایران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
7 / 4برچسب:, :: 23 ::  نويسنده : BlackHats

  رییس مركز ملی فضای مجازی گفت: شكست دشمن در حملات سایبری اخیر (ویروس شعله) به ایران به حدی بود كه حتی از اظهار نظر در این زمینه عاجز ماند.

اخوان بهابادی با اشاره به حملات سایبری به بخش‌های زیربنایی كشور گفت: از بركات تشكیل شورای عالی فضای مجازی هماهنگی سریع و بی‌نظیر در دفاع سایبری است به طوری كه در حمله اخیر سایبری مدت زمان رصد این حملات تا دریافت فرامین از رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی فضای مجازی تنها چند دقیقه طول كشید كه این سرعت عمل در كشور كم نظیر بود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: همزمان با مذاكرات هسته‌ای ایران در روسیه كشورهای معلوم الحال حملات سایبری شدیدی علیه ایران تدارك دیده بودند و سعی كردند به هر نحو ممكن به نقاط حساس كشور نفوذ و آسیب‌رسانی داشته باشند و خوشبختانه كوچك‌ترین موفقیتی در این حوزه نگذاشتند. حمله سایبری شعله (فلیم) در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان حمله خطرناك از دسته حملات استاكسنت به ایران وارد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تدوین اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی از تصویب آن در جلسه آتی شورا خبر داد و گفت: موضوع مرکز تحقیقات مخابرات به صورت توافقی با وزارت ارتباطات و نظر رییس‌جمهور حل خواهد شد. بهابادی در مورد تدوین اساسنامه گفت: اساسنامه آماده شده و باید در جلسه شورای عالی فضای مجازی به تصویب برسد. بیر شورای عالی فضای مجازی افزود: در نخستین جلسه شورا موضوع تصویب اساسنامه را مطرح خواهیم کرد. وی در پاسخ به گفت: موضوع ساختمان شورا مرکز ملی فضای مجازی یک موضوع حاشیه‌ای و جنبی است. وی ادامه داد: تدبیر رییس‌جمهور این بود که براساس نیت و تاکید مقام معظم رهبری که تاکید کرده‌اند، هر چه سریع‌تر مرکز ایجاد شود، قرار شد از امکانات اولیه موجود استفاده شود. رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: موضوع مرکز به صورت توافقی با وزارت ارتباطات و نظر رییس‌جمهور حل خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب