عضو هیئت رئیسه انجمن جامعه اطلاعاتی با تاکید براینکه رسانههای اجتماعی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین را در پیش گرفتهاند گفت: باید تهدیدهای شبکههای اجتماعی به فرصت علمی تبدیل شود.
یونس شکرخواه امروز در نشست خبری با اشاره به تاثیر رسانههای اجتماعی در زندگی فعلی افراد جامعه و نیز تاثیرات منفی و تهدیدهایی که ممکن است به دلیل نبود آگاهی و اطلاعرسانی گریبانگیر کاربران این شبکهها شود، اظهار داشت: چالشهای استفاده از شبکههای اجتماعی در کشور باید به صورت علمی بررسی و به فرصت تبدیل شود.
وی با تاکید بر تاثیرات رسانههای اجتماعی بر رونق کسب و کار و توانمندسازی و توسعه کشورها خاطرنشان کرد: باید نقش رسانههای اجتماعی در پیشبرد برنامههای توسعهای کشور مورد بررسی جدی قرار گیرد.
شکرخواه با اشاره به برگزاری همایش روز رسانههای اجتماعی در روز دهم تیرماه که با هدف تبدیل علمی تهدیدهای رسانههای دیجیتال برپا میشود، خاطرنشان کرد: در عصر رسانههای اجتماعی، همایش روز رسانههای اجتماعی نیز رویکردی اجتماعی را در پیش گرفته است و جمعی از فعالان و پژوهشگران رسانههای اجتماعی از بستر رسانهها گردهم آمده تا تجربهای اجتماعی را به وجود آورند.
وی ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین را از جمله اهداف این همایش عنوان و تصریح کرد که این همایش به دنبال تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانههای اجتماعی است و میتواند ارتباط پویا و مفید بین پژوهشگران، مردم و دانشگاهها به وجود آورد.
رئیس همایش روز رسانههای اجتماعی ارائه جدیدترین پژوهشهای بومی در حوزه رسانهها و شبکههای اجتماعی را از دیگر اهداف این همایش دانست و افزود: در این همایش به دنبال اشتراک گذاری ایدههای جدید در حوزه رسانههای اجتماعی هستیم. همچنین این همایش در نظر دارد ظرفیتهای بالقوهای که در رسانههای اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخشهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصتهای جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم کند.
وی برگزاری این همایش را فرصت مناسبی به مناسبت روز جهانی رسانههای اجتماعی دانست که میتواند صاحبنظران و اندیشمندان را گردهم آورده تا ظرفیتهای این شبکه را پیرامون محورهای پیشنهادی مورد ارزیابی قرار دهد.
عضو هیئت رئیسه انجمن جامعه اطلاعاتی، رسانههای اجتماعی و هویت اسلامی – ایرانی، رسانههای اجتماعی و رونق کسب و کار، نقش رسانههای اجتماعی و رونق کسب و کار، نقش رسانههای اجتماعی در پیشبرد برنامههای توسعه کشور را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد و تاثیر متقابل رسانههای اجتماعی و رسانههای جمعی، تاثیر سیاستهای سرویس دهندگان رسانههای اجتماعی بر رفتار کاربران، شیوههای بکارگیری استراتژیک رسانههای اجتماعی در شرکتها، سازمانها و دستگاههای اجرایی را از دیگر محورهای این همایش یک روزه دانست.
به گزارش مهر، ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ برابر با ۱۰ تیر ۱۳۹۱ روز رسانههای اجتماعی است که پیشنهاد تعیین آن از سوی مقامات چند شهر اروپایی و آمریکایی مطرح شده تا هرساله در این روز از نقش تاثیرگذار شبکههای اجتماعی بر زندگی انسان تجلیل شود.
در اعلامیه انتخاب روز جهانی رسانههای اجتماعی آمده که این روز قرار است نمادی برای تشویق شهروندان شهرهای امضا کننده اعلامیه به استفاده بیشتر و بهتر از شبکههای اجتماعی، اینترنت و مبنایی برای گسترش نقش شهروندان باشد؛ از سال آینده، در این روز از آخرین دستاوردها و پیشرفتهای فناوران ارتباطات نیز تجلیل میشود.
نظرات شما عزیزان: