نخستين ديتا سنتر قابل حمل در کشور ساخته شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

   شرکت‌های بزرگ دنیا کانتین‌های دیتاسنتری را جایگزین دیتاسنترهای بزرگ کرده‌اند و هم اکنون برای نخستین بار در ایران، سازنده دیتاسنتر اپراتور سوم، نمونه داخلی کانتین دیتا سنتری را با قیمت یک دهم نمونه خارجی ساخته است.

شریعت‌زاده اظهار داشت: صنایع الکترونیک زعیم، پس از ساخت دیتاسنتر اپراتور سوم، به سراغ کانکس (contain) های دیتاسنتری رفته است.

معاون اجرایی بخش فناوری اطلاعات صنایع الکتروینک زعیم در معرفی کانکس دیتاسنتری، گفت: کانکس‌های دیتاسنتری، محیط آماده قابل حملی است که می‌تواند به هر مکان دلخواه منتقل شود؛ این تکنولوژی به تازگی در دنیا ایجاد شده که در حال حاضر توانسته‌ایم نمونه آن را در کشور شبیه‌‌سازی کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله گوگل و یاهو، به سمت استفاده از این نوع دیتاسنتر‌ها سوق پیدا کرده‌اند؛ زیرا هزینه انرژی به یک مساله مهم تبدیل شده و ساخت، فراهم کردن تجهیزات و تامین انرژی دیتاسنترهایی با ابعاد چند هزار مترمربعی، هزینه بسیاری را طلب می‌کند.

معاون اجرایی بخش فناوری اطلاعات صنایع الکتروینک زعیم خاطر نشان کرد: کانتین‌های دیتاسنتری، محیطی امن با تمامی امکانات و تجهیزات یک دیتاسنتر (از جمله دوربین مدار بسته، اعلام و اطفاء حریق، سیستم پیشگیرانه حریق، کنترل دسترسی درها، سیستم‌های تامین و توزیع برق، عایق‌های حرارتی و رطوبتی، سیستم‌های سرمایشی ویژه، سیستم‌های کنترلی هوشمند و پوشش عایق‌های الکترومغناطیس) را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به قابلیت گسترش کانتین‌های دیتاسنتری، گفت: کانتین‌ها می‌توانند به میزان مورد نیاز روی یکدیگر چیده‌ شوند؛ برای مثال نیاز کنونی یک شرکت، 8 rack (رک) است، فضایی را در نظر می‌گیرند و کانکس را در آن قرار می‌دهند و اگر در آینده به 16 rack نیاز داشتند، یک کانکس دیگر اضافه می‌کنند.

وی گفت: این در حالی است که در روش‌های سابق ساخت دیتاسنتر، باید از ابتدا محیط بزرگی برای پاسخ‌گویی به نیازهای بعدی آماده و طی سال‌های آینده نگهداری شود که این کار مستلزم تقبل هزینه‌های بسیار است.

معاون اجرایی بخش فناوری اطلاعات صنایع الکتروینک زعیم تصریح کرد: هم اکنون برای نخستین‌بار یک نمونه از این محصول، با رعایت تمام استانداردهای لازم، توسط زعیم در کشور ساخته شده و ارگان‌های مختلفی از این نمونه استقبال کرده‌اند.

وی یاد آور شد: این محصول قابلیت ساخت در 3 سایز را دارد و یک نمونه خارجی آن توسط شرکتی با 10 برابر قیمت وارد کشور شده است.

معاون اجرایی بخش فناوری اطلاعات صنایع الکتروینک زعیم در تشریح ویژگی‌های این محصول، اظهار داشت: از آنجایی که تقریباً تمامی مقوله‌های پدافند غیرعامل، از جمله شیلدینگ (سایه‌بان)های الکترومغناطیس، ملاحظات امنیتی فیزیکی و الکترومغناطیسی در ساخت این محصول بنا به نیاز مشتریان اجرا می شود، کانتینرها قابل استفاده در مناطقی که نیازمند این مهم هستند، بوده و در صنایع نظامی نیز قابل استفاده می باشند.

وی افزود: این محصول می تواند برای استفاده در مناطق مرطوب، مناطقی با شرایط نامساعد جوی و یا مناطقی با گرد و غبار و ذرات معلق زیاد در هوا، طراحی شود. مضافاً به اینکه رنگ روی کانتین از تکنولوژی نانو است که تا 125 درجه سانتیگراد مقاومت دارد.

وی ادامه داد: در داخل این کانتین بنا به نیاز، از عایق پتویی نانو استفاده می شود که تا 2 ساعت در برابر شعله مستقیم و تا دمای 650 درجه سانتیگراد (دمای ذوب آلومینیوم) مقاومت می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب