جنجال از نوع مایکروسافت
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
1 / 4برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

  وقتی نام سرفیس (Surface) در سال 2007 برای اولین بار در دنیای تکنولوژی مطرح شد، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که زمانی این نام بتواند با تحول بزرگی در بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان و دنیای محصولات دیجیتال شخصی همراه شود. سرفیس اما روز دوشنبه جنجال بزرگی به پا کرد؛ یک محصول سخت‌افزاری جدید از غول نرم‌افزاری جهانی مایکروسافت. 


در واقع اولین بار مایکروسافت سرفیس را در سال 2007 معرفی کرد و در آن زمان این محصول به شکل یک میز با نمایشگر لمسی بزرگ بود که بیشتر با هدف کاربری‌های تجاری و اداری طراحی و تولید شده بود. سرفیس اما حالا یک تبلت بزرگ از مایکروسافت است و قرار است از حالا نام تمام تبلت‌های تولیدی این شرکت هم باشد. میز قدیمی سرفیس اما حالا نام PixelSense را به خودش گرفته است. این تبلت با طراحی جالب و باریک و سخت‌افزار به روز و قوی‌اش فاصله زیادی با تصور همه ما از مایکروسافت به‌عنوان یک تولید کننده بزرگ نرم‌افزار در جهان دارد.

تصویر دوباره‌ای از تبلت

مایکروسافت در کنفرانس روز دوشنبه‌اش سرفیس را به عنوان تصویر جدیدی از تبلت‌ها معرفی كرده و اعلام کرد که ویندوز 8 به‌عنوان جدیدترین ویندوز این شرکت که آزمایشات زیادی هم روی آن انجام شده است، می‌تواند تصور کاربران از کار با سیستم‌عامل‌های ویندوز قبلی را به کلی تغییر بدهد. ویندوز 8 طبق اعلام مدیران مایکروسافت قرار است در فصل پاییز امسال به‌صورت رسمی به بازارهای جهانی عرضه شود و به همین دلیل هم بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات جدیدشان را با این سیستم‌عامل معرفی می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها مانند Dell، Asus، Acer و Lenovo تبلت‌های جدیدی با ویندوز 8 در نمایشگاه کامپیوتکس امسال رونمایی کردند. 
مایکروسافت اما همچنان یک برگ برنده دارد. این غول نرم‌افزاری احتمالا تصمیم دارد با قدرت زیادی در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزار، به جنگ رقبای دیگر برود و حضور پررنگی را در بازار جهانی و داغ انواع تبلت‌ها برای خودش رقم بزند. 

به عقیده کارشناسان این شرکت شاید بیشتر از آنکه به دنبال طراحی و تولید یک تبلت متفاوت باشد، سعی دارد کاربری و تجربه متفاوتی از ویندوز 8 را برای کاربرانش فراهم کند. مدیران مایکروسافت اميدوارند که با استفاده از جدیدترین و قوی‌ترین امکانات سخت‌افزاری در کنار ابزارهای نرم‌افزاری ویژه این شرکت بتوانند تحول بزرگی در دنیای تبلت‌ها را به نام خودشان ثبت کنند. مایکروسافت برای بیرون کردن رقبایش از این میدان تلاش‌های جالب دیگری هم کرده است. 



درست چند روز قبل از معرفی و رونمایی از تبلت سرفیس، شایعاتی در این مورد شنیده شد که مایکروسافت تصمیم دارد از شرکت‌های تولیدکننده تبلت بابت استفاده از ویندوز RT مبلغ 85 دلار را به‌عنوان حق ثبت اختراع برای هر تبلت بگیرد. این در حالی است که شرکت گوگل چنین هزینه‌هایی را برای استفاده شرکت‌های تولید کننده از سیستم‌عامل این شرکت، دریافت نمی‌کند. تحلیلگران معتقدند که این موضوع اگرچه رقابت با تبلت جدید مایکروسافت را سخت‌تر می‌کند، اما از طرف دیگر می‌تواند با افزایش قیمت تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 بازار این تبلت‌ها را وارد رکود هم بکند. آنها می‌گویند که این موضوع باعث می‌شود نتوانند آینده روشن و واضحی از آینده ویندوز 8 و حتی تبلت سرفیس مایکروسافت را تصویر کنند.


تحلیلگران چه می‌گویند؟

روز دوشنبه بعدازظهر مایکروسافت سرانجام تبلت سرفیس را معرفی کرد. یک تبلت 6/10 اینچی که کیبورد آن مانند کاور آی پد است و از آن جدا می‌شود و با ویندوز ۸ مایکروسافت کار می‌کند. تبلت مایکروسافت در دو نوع عرضه می‌شود یکی با چیپ ARM که WinRT نامیده می‌شود و دیگری با چیپ یا پردازنده اینتل. نرم‌افزارهای آن مانند نرم‌افزارهای PC می‌تواند تولید و روی آن نصب شود؛ اما آن نرم‌افزارها روی این تبلت قابل نصب نیستند. قیمتی برای آن اعلام نشده و زمانی هم برای ارائه آن به بازار گفته نشده است. اما تحلیلگران درباره این تبلت چه می‌گویند: 
مایکل گارتنبرگ تحلیلگر محصولات مصرفی، گارتنر: مشخص است که این محصول رفراندومی در زمینه شراکت با دیگر شرکت‌ها را نشان می‌دهد. مایکروسافت نمی‌تواند به دیگران اعتماد کند که نسخه مورد نظرشان را با استفاده از ویندوز ۸ بسازند.

فرانسیسکو جورنیمو،‌ مرکز تحقیقاتی IDC: در سخنان استیو بالمر برای معرفی این تبلت یک پیغام وجود داشت و آن این بود که تلفیق سخت‌افزار و نرم‌افزار کلید رضایت کاربر نهایی است. کیبورد فیزیکی، نداشتن دوربین و تمرکز روی آفیس نشان دهنده این است که تبلت سرفیس مایکروسافت کاربران اداری را هدف گرفته. آنچه من انتظار داشتم بشنوم امکان ارتباط بین این دستگاه جدید و دستگاه‌های قبلی بود. 

کارولینا میلانسی، بخش آنالیز تبلت و تحقیقات گارتنر: شرکای مایکروسافت قطعا از اینکه این شرکت این تبلت را بدون اشاره به آنها معرفی کرده خوشحال نخواهند شد؛ اما گزینه دیگری هم ندارند. گوگل و آندروید به آ‌نها کمکی نخواهند کرد ضمن اینکه مشخص نیست گوگل هم در آینده دنبال سخت‌افزار ساخت خودش نباشد. حداقل در کار با مایکروسافت آنها مطمئن خواهند بود که پول قابل توجهی از طریق توسعه نرم‌افزار به چنگ خواهند آورد. 

سارا راتمن، مرکز تحقیقات فورستر: مایکروسافت بزرگ‌ترین دشمن خودش در این بازار است. هر چند در نهایت معرفی این محصول این شرکت را در رقابت با اپل در یک راستا قرار می‌هد. اینکه مایکروسافت دو نسخه با دو پردازنده متفاوت ارائه داده هم چندان جالب نیست؛ چون مشتری در هنگام انتخاب‌های متعدد گیج می‌شود. اپل این را فهمیده و شما می‌بینید که تفاوت‌ها فقط در شکل تماس، ظرفیت و رنگ است. 

ریک شرلاند، شرکت امنیتی نامورا: پرسشی که همه الان مي‌پرسند این است که ظاهرش که خیلی قشنگ است، قیمتش چقدر است. ما تخمین مي‌زنیم که نسخه WinRT حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و احتمالا تا پاییز امسال آماده خواهد شد، درست زمانی که ویندوز ۸ برای دیگر دستگاه ها ارائه می‌شود. سازندگان PC که بزرگ‌ترین مشتریان مایکروسافت هستند، حالا به مایکروسافت به عنوان یک رقیب مي‌نگرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب