فاز اول پروژه جستجوگر ملی اجرا می‌شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

   پس از ماه‌ها گفت‌وگو و بحث بر سر نام نخستين موتور‌ جست‌وجوي بومي ايران، معاون وزير ICT اعلام كرد: فاز اول اين پروژه تا پايان سال جاري عملياتي خواهد شد و ما براي اين موتور جست‌وجو دنبال نامي هستيم كه در ذهن‌ها بماند. 

علي‌ حكيم‌جوادي در پاسخ به آخرين وضعيت موتور جست‌وجوي بومي اظهار كرد: براي اين موتور پيشنهاد‌هاي مختلفي به عنوان اسم مطرح شده و به هرحال نام آن به‌زودي اعلام خواهد شد. اما بايد توجه داشت كه نام‌گذاري اين موتور جست‌وجو كمي سليقه‌اي است و ما فعلا خيلي دغدغه‌ي نام آن را نداريم. 

مدير عامل سازمان ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات درباره ساير طرح‌هاي ملي اين سازمان از جمله شبكه ملي اينترنت و يا اي‌ميل ملي نيز توضيح داد: زياد با اين‌كه پسوند ملي را به موضوعات مختلف الحاق كنيم، موافق نيستم. در زمينه‌ي اينترنت هم از ابتدا عنوان شبكه‌ي ملي اطلاعات را مطرح كرديم، چرا كه اين عنوان به لحاظ علمي و واقعي قابل قبول‌تر است. اكنون پروژه‌هاي مختلفي مانند موتور جست‌وجوي بومي و يا اي‌ميل ايراني از زيرمجموعه‌هاي اين شبكه‌ محسوب مي‌شود. 

مدير عامل سازمان ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات درباره‌ي زمان راه‌اندازي فاز اول شبكه ملي اطلاعات خاطر نشان كرد: براي چنين شبكه‌اي نمي‌توانيم بحث‌ها را به صورت مقطعي در نظر بگيريم، همان‌طور كه گفتم آنچه به عنوان موتور جست‌وجوي بومي و يا اي‌ميل ايراني پرداخته شده بخشي از اين شبكه است و ما اميدواريم كه بتوانيم مطابق برنامه‌هاي در نظر گرفته شده، شبكه‌ي ملي اطلاعات را نيز در زمان مقرر راه‌اندازي كنيم. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب