تحلیل‌گران درباره تبلت مایکروسافت چه می‌گویند؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  روز دوشنبه بعد از ظهر مایکروسافت سرانجام تبلت سورفیس را معرفی کرد. یک تبلت ۱۰.۶ اینچی که کیبورد آن مانند کاور آی پد است و از آن جدا می‌شود و با ویندوز ۸ مایکروسافت کار میکند. 

تبلت مایکروسافت در دو نوع عرضه می‌شود یکی با چیپ ARM که WinRT نامیده می‌شود و دیگری با چیپ یا پردازنده اینتل . 

نرم افزارهای آن مانند نرم افزارهای PC میتواند تولید و روی ان نصب شود اما آن نرم‌افزارها روی این تبلت قابل نصب نیستند. 

قیمتی برای آن اعلام نشده و زمانی هم برای ارایه آن به بازار گفته نشده است. 

اما تحلیل گران درباره این تبلت چه میگویند: 


مایکل گارتنبرگ تحلیل گر محصولات مصرفی ، گارتنر: 

مشخص است که این محصول رفراندومی در زمینه شراکت با دیگر شرکتها را نشان میدهد. مایکروسافت نمیتواند به دیگران اعتماد کند که نسخه مورد نظرشان را با استفاده از ویندوز ۸ بسازند.


فرانسیسکو جورنیمو،‌ مرکز تحقیقاتی IDC : 

در متن ارایه استیو بالمر درمعرفی این تبلت یک پیغام وجود داشت و آن اینکه تلفیق سخت افزار و نرم افزار کلید رضایت کاربر نهایی است. سخت افزاری که توسط مایکروسافت طراحی شده و شکلی شبیه کامپیوتر دارد و در واقع تبلت است. 

کیبورد فیزیکی ، نداشتن دوربین و تمرکز روی مایکروسافت افیس نشان دهنده این است که مایکروسافت بخش کاربران اداری را هدف گرفته است. 

آنچه آی پد را اینقدر در بازار موفق کرده نرم‌افزار است. اپ‌ها و ارزش افزوده ناشی از ارزش گذاری کاربران بر آن. به همین دلیل است که تبلت های آندرویدی احتیاج به قیمت ارزان‌تری ( برای فروش) دارند. چون آ‌نها اعتباری نمی‌افرینند. 



آنچه من انتظار داشتم بشنوم امکان ارتباط بین این دستگاه جدید و دستگاه‌های قبلی بود. چیزی که بزرگ شدن اکوسیستم مایکروسافت منجر می‌شود و در مقابل آی پد که بخش عمده بازار تبلت را در اختیار دارد می‌توانست یک حرکت رقابتی بزرگ به شمار آید. 
مردم پول اضافه‌ای برای تبلت مایکروسافت نمی‌دهند مگر آنکه بفهمند چه ارزش افزوده‌ای برای آنان ایجاد می‌کند

مایکروسافت در اینجا نشان داد که چقدر روی کنترل پیدا کردن روی سخت افزار مصر است. 

کارولینا میلانسی ، بخش آنالیز تبلت و تحقیقات گارتنر


شرکای مایکروسافت قطعا از اینکه این شرکت این تبلت را بدون اشاره به آنها معرفی کرده خوشحال نخواهند شد اما گزینه دیگری هم ندارند. گوگل و آندروید به آ‌نها کمکی نخواهند کرد ضمن اینکه مشخص نیست گوگل هم در آینده دنبال سخت افزار ساخت خودش نباشد. حداقل در کار با مایکروسافت آنها مطمئن خواهند بود که پول قابل توجهی از طریق توسعه نرم‌افزار به چنگ خواهند آورد. 


سارا راتمن ، مرکز تحقیقات فورستر

مایکروسافت بزرگترین دشمن خودش در این بازار است. هر چند در نهایت معرفی این محصول این شرکت را در رقابت با اپل در یک راستا قرار می‌هد. این که مایکروسافت دو نسخه با دو پردازنده متفاوت ارایه داده هم چندان جالب نیست چون مشتری در هنگام انتخابهای متعدد گیج می‌شود. اپل این را فهمیده و شما می بینید که تفاوتها فقط در شکل تماس، ظرفیت و رنگ است. 


ریک شرلاند، شرکت امنیتی نامورا 

پرسشی که هر کس الان می پرسد این است که خب قیافه اش که خیلی قشنگ است، قیمتش چقدر است. ما تخمین می زنیم که نسخه WinRT حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و احتمالا تا پاییز امسال آماده خواهد شد درست زمانی که ویندوز ۸ برای دیگر دستگاه ها ارایه می‌شود. 

سازندگان PC که بزرگترین مشتریان مایکروسافت هستند حالا به مایکروسافت به عنوان یک رقیب می نگرند هر چند تبلت فقط بخش کوچکی از درآمد آنها را تشکیل میدهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب