بانک اطلاعات کالاهای ممنوع‌الورود فاوا ایجاد می‌شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  مشاور وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته مدیریت واردات فـاوا به منظور واردات هوشمندانه برای توسعه صادرات صنعت و خدمات ICT، سیاستگذاری تعرفه واردات، مدیریت ارز دولتی و تشکیل بانک اطلاعات کالاهای ممنوع‌الورود خبر داد.


به گزارش ایتنا محمود لیائی در گفت‌وگو با فارس، از تشکیل «کمیته مدیریت واردات فاوا» در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای اجرای مصوبه ستاد حمایت از راستای تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی این وزارت خانه خبر داد.

مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری و صنعت، هدف از تشکیل این کمیته را حمایت و رفع مشکلات تولیدات بومی فاوا از طریق «مدیریت هوشمندانه واردات، برای تولید در جهت تامین بهینه نیازهای داخلی و صادرات» عنوان کرد. 

دبیر ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا وزارت ارتباطات با اشاره به وظایف این کمیته، اظهار داشت: فراهم کردن شرایط لازم برای واردات هوشمندانه در جهت توسعه صادرات صنعت و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (شامل مدیریت تخصیص ارز دولتی برای واردات، سیاستگذاری تعرفه واردات و مدیریت فعالیت‌های مربوط به واردات صنعت فاوا شامل ممنوعیت واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند) از جمله وظایف این کمیته است. 

وی ادامه داد: تعامل هدفمند با سایر دستگاه‌ها برای فراهم کردن بستر مناسب تعامل، تشکیل و مدیریت بانک اطلاعات جامع کالاهای ممنوع الورود، از دیگر وظایف کمیته مدیریت واردات فـاوا است. 

مشاور وزیر ارتباطات در فناوری و صنعت با اشاره به اعضای این کمیته، تصریح کرد: نمایندگان تام‌الاختیاری از معاونت توسعه منابع انسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیر ساخت، سازمان فناوری اطلاعات ایران، مؤسسه تحقیقات ICT، شرکت پست، شرکت پست بانک دراین کمیته عضویت دارند؛ ضمن اینکه بنا بر ضرورت، نمایندگانی از تشکل‌های بخش خصوصی (مانند سندیکای صنعت مخابرات ایران) و اپراتورها در این جلسات حضور خواهند داشت. 

لیائی یادآور شد: تمامی اختیارات مقام عالی وزارت، ستاد حمایت از تولیدملی، کار وسرمایه ایرانی فاوا و نیز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به این کمیته تفویض شده و تمامی مصوبات مغایر با مصوبات این کمیته در مجموعه وزارت و دستگاه‌های تابعه، لغو می‌شود. 

مشاور وزیر ارتباطات تصریح کرد: این آیین‌نامه در بیستم خرداد ۹۱ به تایید وزیر ارتباطات رسیده و از این تاریخ، لازم‌الاجرا است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب