اینترنت امسال ارزان نمی‌شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
30 / 3برچسب:, :: 17 ::  نويسنده : BlackHats

  مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نرخ اینترنت در ایران را نسبت به کشورهای همسایه مناسب ارزیابی کرد و گفت: طرح تخفیف ۲۰ درصدی پهنای باند اجرا شده است و امسال کاهش نرخ اینترنت را نخواهیم داشت.


به گزارش ایتنا محمود خسروی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به موضوع تخفیف ۲۰ درصدی نرخ پهنای باند اینترنت که از سال ۸۹ مطرح شد و قرار بود این تخفیف برای تمام مشتریان عمده پهنای باند مانند ISDP و نیز شرکت‌های PAP که ارائه اینترنت پرسرعت را برعهده دارند اعمال شود، اظهار داشت: این تخفیف تعرفه‌ای عملا برای تمامی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و مراکز آموزشی اجرا شده است و حتی تخفیف دومی به مراکز آموزشی و شرکت‌های pap ارائه شده که در این زمینه به دلیل عدم موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این تخفیف به احتمال زیاد لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تخفیف ۲۰ درصدی برای نرخ پهنای باند در کشور در دو مرحله انجام شد که به برخی از شرکت‌ها و مراکز آموزشی و علمی این تخفیف در دو مرحله ارائه شد، گفت: پیشنهاد ما یکسان‌سازی این تخفیف‌ها بود اما تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته و از نظر برداشت حساب در این زمینه با سازمان تنظیم مقررات به توافق نرسیده‌ایم.

خسروی در پاسخ به این سؤال که با وجود این تخفیف همچنان نرخ اینترنت برای کاربران نهایی گران بوده و اینترنت در سبد خانوار جایی ندارد و حتی شرکت‌های اینترنتی گرانی نرخ پهنای باند را دلیل این امر می‌دانند، اظهار داشت: نرخ اینترنت در ایران به جز ترکیه و امارات از دیگر کشورهای منطقه ارزان‌تر است و با وجود هزینه‌های بالایی که خرید پهنای باند بین الملل به همراه دارد و نیز هزینه‌های جاری، امسال کاهش نرخ اینترنت را نخواهیم داشت.

به گفته وی شبکه ملی اطلاعات می‌تواند باعث کاهش هزینه استفاده از اینترنت در کشور شود و کاربران می‌توانند از طریق این شبکه بسیاری از امور خود را با سرعت دسترسی بالا و هزینه‌های به مراتب کمتر از اینترنت فعلی انجام دهند. 

به گزارش مهر، آمارهای منتشره نشان می‌دهد که نرخ پهنای باند اینترنت در ایران بسیار گرانتر از دیگر کشورها است و حتی شاید ۱۱ برابر ترکیه و ۲۰ برابر اینترنت در شهری مانند لندن باشد که کارشناسان وجود این مشکل را مربوط به هزینه ترنسمیشن – خطوط انتقال- می‌دانند. 

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در کشور معتقدند که نرخ پهنای باند اینترنتی که در کشور به این شرکت‌ها توزیع می‌شود نزدیک به دو برابر قیمت پهنای باندی است که شرکت ارتباطات زیرساخت از درگاه‌های بین المللی خریداری می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب