ساخت تجهیزات پزشکی هدف بعدی سونی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  شرکت ژاپنی سونی که در چند سال اخیر زیان‌های زیادی را در دنیای فناوری‌های آی تی متحمل شده است، قصد دارد بخت خود را در بخش فناوری‌های پزشکی بیازماید. 

سونی اخیراً از یک دستگاه پزشکی رونمایی کرده است که پزشکان به کمک آن می‌توانند انواع مختلف سلول‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

به گزارش وب سایت pcworld ، دستگاه ابداعی شرکت سونی که «سل سور‌تر اس اچ ۸۰۰» نام گرفته است، در واقع یک دستگاه یاخته سنج است که به کمک اشعه‌های بلو رِی (Blue-Ray) امکان تجزیه و تحلیل سلول‌های بدن موجودات زنده را فراهم می‌کند. 

دانشمندان می‌توانند با عبور دادن سلول‌ها از یک کانال کوچک، اندازه و نوع آن‌ها را بررسی کنند. شرکت سونی اعلام کرده است سازوکار این دستگاه شبیه فرایند خواندن داده‌های یک دیسک بلو ری توسط اشعه‌های لیزر است.

سونی در چند سال گذشته چندین شرکت سازنده تجهیزات پزشکی را خریداری کرده است. شرکت‌های میکرونیکز و آی سیت از جمله شرکت‌های سازنده تجهیزات پزشکی هستند که در یکی دو سال گذشته به تملک سونی درآمده‌اند.

سونی اعلام کرده قصد دارد این دستگاه را به قیمت ۲۵۰ هزار دلار آمریکا به فروش برساند. بنا بر اعلام سونی این دستگاه که در مقایسه با دیگر دستگاه‌های موجود قیمت ارزان تری دارد، بیشتر برای آزمایشگاه‌های خصوصی که بودجه کمتری دارند، مناسب است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب