اولين كنترل جهان!!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
23 / 3برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

 یوجین پلی مخترع اولین کنترل از راه تلویزیون در جهان در سن ۹۶ سالگی و در نیویورک درگذشت. یوجین پلی در سال ۱۹۵۵ دستگاهی به نام فلش‌متیک را اختراع و عرضه کرد که در واقع لذت تماشای تلویزیون برای انسان‌ها را افزایش داد و کلا نوع لذت بردن از تماشای تلویزیون را تغییر داد. این دستگاه بعدها با گسترش فناوری آن اولین کنترل از راه دور تلویزیون در جهان نام گرفت.

نگاهی به اولین تبلیغ این دستگاه کنترل از راه دور که در سال ۱۹۵۵ پخش شده نشان می‌دهد که این دستگاه با این کنترل‌هایی که این روزها ما در دست می‌گیریم و دیگر تقریبا شبیه عصای جادوگران هر کالری انجام می‌دهند بسیار متفاوت بوده است.

در این دستگاه به جای به جای استفاده از اشعه مالدون قرمز یا امواج رادیویی که اجازه می‌دهد تا کنترل را با اختیار بیشتری به هر سو بگیریم در دستگاه فلش‌متیک از پرتو نور مستقیمی بهر گرفته شده بود که به حسگرهای نوری (فوتوسل) چهارگوشه صفحه تلویزیون تابیده می‌شد و تنها موجب خاموش و روشن شدن و تغییر شبکه‌های تلویزیون می‌شد. پرتوهای این کنترل از راه دور گاها با اختلال توسط سایر امواج نوری روبرو می‌شد که خود دردسری دیگر بود.

این کنترل از راه دور که در آن خبری از دکمه تنظیم صدا و سایر تنظیمات نبود مطمئنا با استاندارد زندگی این روزهای ما که در عصر کنترل‌های جادویی به سر می‌بریم، همخوانی ندارد اما خب وقتی بدانیم قبل از عرضه این کنترل شرکت سازنده آن از کنترل از راه دورهایی استفاده می‌کرده که با سیم به تلویزیون وصل می‌شدند ما هم مانند پدرانمان از اختراع آن خوشحال می‌شویم.

پلی که ۱۸ اختراع ثبت شده در اداره اختراعات امریکا دارد همواره به این اختراع خود که به خاطر آن موفق به دریافت جایزه امی شده بود، افتخار می‌کرد و اولین نمونه آن را را تا پایان عمر نزد خود نگه داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب