ربات با الگوبرداری از سوسک حمام طراحی شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

   متخصصان دانشگاه برکلی موفق به طراحی روبات هایی شده اند که قادر به تقلید از همه مهارت های سوسک های حمام هستند.

این روبات به گونه ای طراحی شده که می تواند مانند یک سوسک حمام در صورت شناسایی خطر، به سرعت خود را در زیر لبه اشیای مختلف و در نقاطی که دسترسی به آنها دشوار است، مخفی کند.

چنین روباتی هم کاربردهای نظامی خواهد داشت و هم برای استفاده در نقاط سانحه دیده بر اثر وقوع بلایای طبیعی قابل استفاده است. محققان با مطالعه رفتار سوسک های حمام توانسته اند روش مورد استفاده آنها برای فرار سریع و مخفی شدن در نقاط مناسب را تقلید کنند و بر همین اساس روباتی طراحی کنند.

تاکنون بارها از توانمندی های شگفت انگیز حیوانات برای طراحی اشیا و وسایل مختلف الکترونیک استفاده شده است، اما محققان می گویند دقت این ربات در تقلید از توانایی سوسک ها بسیار زیاد است.

در حالی که ربات های امروزی از توانایی خوبی برای دویدن و حتی بالا رفتن از موانع برخوردارند، اما معدود روبات هایی وجود دارند که بتوانند به سرعت رفتار خود را تغییر دهند.

ساخت این روبات تحولی در دنیای رباتیک است. روبات یاد شده مجهز به شش پاست و در پاهای پشتی آن نوارهای پلاستیکی برای افزایش انعطاف در حین حرکت در نظر گرفته شده است. چنگ زدن به سطوح، جابجایی سریع، قابلیت مانور بالا و مخفی شدن از دیگر قابلیت های ربات یاد شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب