گزارشی از E3، بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های کامپیوتری جهان
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

   مرکز کنفرانس لس‌آنجلس از 5 تا 7 ژوئن (17 تا 19 خرداد) میزبان دوستداران بازی‌های کامپیوتری بود.

امسال نیز هجدهمین دور از نمایشگاه (E3 Electronic Entertainment Expo) یا نمایشگاه سرگرمی الکترونیک، آخرین تحولات دنیای پرهیجان بازی‌های کامپیوتری را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه سالانه توسط بنیاد نرم‌افزار سرگرمی، در لس‌آنجلس برگزار می‌شود. تولیدکنندگان بازی‌های کامپیوتری و شرکت‌های بزرگ کنسول‌سازی اصلی‌ترین شرکت‌کنندگان این نمایشگاه هستند. یکی از بخش‌های جالب هجدهمین نمایشگاه E3، مربوط به کنفرانس‌هایی بود که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد. مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، Ubisoft و نینتندو اصلی‌ترین شرکت‌هایی بودند که در این کنفرانس‌ها شرکت و جدیدترین تولیدات خود را معرفی کردند. آنقدر در این نمایشگاه بازی و قابلیت‌های جدید برای كنسول‌های بازی معرفی شده است که انتخاب و معرفی هر یک از آنها کار را کمی سخت کرده است. در این گزارش سعی می‌کنیم به بخشی از تحولاتی این نمایشگاه اشاره کنیم. 


گسترش سرویس آنلاین

سونی در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 براي سرويس پلي‌استيشن پلاس (PlayStation Plus) خود طرحي نو را معرفی کرد که مي‌تواند عاملی برای کاهش سهم XBox مايکروسافت در بازار باشد. 

این شرکت اعلام کرد که از اواخر اين هفته، کاربران عضو سرويس پلي استيشن‌ پلاس قادر خواهند بود تا 12 بازي مطرح را دانلود کنند. Saints Row 2، Infamous 2 و LittleBigPlanet 2 از جمله این بازی‌ها هستند. 

اگر شما هم در این کنفرانس شرکت می‌کردید، می‌توانستید یک سال اشتراک PlayStation Plus را هدیه بگیرید. 

جک ترتون، مديرعامل و رييس پلي‌استيشن در نشست خبري در حاشيه نمايشگاه بازي E3 اعلام کرد اين شرکت مي‌کوشد تا هر ماه بازي‌هاي رايگان بيشتري را در اختيار کاربران سرويس پلي‌استيشن پلاس خود قرار دهد.



قابلیت‌های جدید برای Xbox 360

یکی از مهمترین دستاوردهایی که مایکروسافت در این کنفرانس معرفی کرد، تکنولوژی Smart Glass بود. این تکنولوژی بسیار شبیه تکنولوژی‌اي است که پیش از این اپل با عنوان Air Play معرفی کرده بود و از طریق یک دستگاه کوچک به نام اپل تی وی کاربران این دستگاه مي‌توانستند ویدئو یا عکس‌های خود را روی تلویزیون مشاهده کنند یا به مرور وب بپردازند. تبدیل گوشی هوشمند، به نوع پیشرفته‌اي از کنترل از راه دور برای ایکس باکس یکی دیگر از قابلیت‌های SmartGlass است. 

همچنین SmartGlass، به کاربران کنسول Xbox 360 این اجازه را می‌دهد تا از گوشی هوشمند خود به عنوان کیبورد برای کارکردن با اینترنت اکسپلورر استفاده کنند. با این کار اسکرول یا زوم راحت‌تر روی صفحه‌های وب در دسترس است. براساس اعلام مایکروسافت این تکنولوژی برای سیستم‌عامل‌های ios، آندروید و ویندوز فون در دسترس خواهد بود.



کتاب جادویی

اگر به دنیای هری‌پاتر علاقه‌مند هستید حتما سرویس جدید سونی نیز برایتان جالب و جذاب خواهد بود. این شرکت در هجدهمین کنفرانس E3 محصول جادويي خود به نام wonderbook را معرفی کرد. این محصول یک کتاب تعاملی است که با کنترل پلی‌استیشن کار مي‌كند. 
جی.کی رولینگ خالق سری کتاب‌های هری‌پاتر اولین داستان جادویی این کتاب را نیز با نام کتاب جادوها (Book of Spells) ارائه کرده است. با کمک این کتاب رولینگ، کاربران از طریق PlayStation Move و با استفاده از کنترل به جای چوب جادو با تلویزیون تعامل کرده و جادوهای مختلف را می‌آموزند. به واسطه هر فصل از این کتاب یکی از مهارت‌های مورد نیاز برای جادوگر شدن را می‌آموزید.



سیم سیتی آمد

یکی از بازی‌های محبوب ده سال قبل Simcity بود که کاربران در آن به ساخت شهر و در واقع یک زندگی واقعی مي‌پرداختند. حالا پس ازده سال این بازی برگشته و با گرافیکی بسیار بالا و جزئیاتی خیره‌کننده تجربه جدیدی از یک زندگی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. توجه به آلودگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاي نسخه جدید SimCity است.

کنسول جدید نینتندو


نینتندو یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ حاضر در هجدهمین نمایشگاه E3 بود. این شرکت علاوه بر معرفی بازی‌های گوناگون که امکان استفاده از آن روی کنسول‌هایش وجود دارد، از کنسول جدیدش نیز رونمایی کرد. در خصوص این دستگاه که wii u نام دارد اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. اما به گفته مدیران شرکت نینتندو، با بهبود و بازبینی نسخه اولیه این کنسول که سال گذشته در کنفرانس E3 معرفی شده بود، به آن سیستم NFC با قابلیت خواندن و ذخیره، سنسور حرکتی، سنسور جیروسکوپ و دستگاه کنترول تلویزیون مادون قرمز کاملا مستقل اضافه شده است.


بازار داغ لوازم جانبی

شرکت ROCCAT در این نمایشگاه دو مدل جدید از موس‌هاي ویژه بازی خود را رونمایی کرد. Lua و Kone XTD دو مدل موس این شرکت برای دوستداران بازی کامپیوتری است. این موس‌ها کاملا راحت و خوش دست بوده و به راحتی با شکل دست سازگارند. Lua با استفاده از سنسور Pro Optic R2 به شما این امکان را مي‌دهد که حساسیت موس را از 250 تا 2000 نقطه در اینچ طی 5 مرحله تغییر دهید. همچنین شما این امکان را دارید که به صورت دلخواه رنگ طرح روی موس را تغییر دهید. مدل Kone XTD به لطف سنسور لیزری Pro Aim R3، دقتی در حد ۸۳۰۰ نقطه در اینچ دارد. این موس دارای ۱۲ دکمه قابل برنامه‌ریزی است و با تکنولوژی Easy Shift مي‌تواند تا ۲۴ دستور را در خود ذخیره کرده و در اختیارتان بگذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب