کسپر اسکای: فلیم پنج سال قبل بوجود آمده است، حتی پیشتر از استاکس نت!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

ویروس

گفته می شود این سلاح سایبری قدرتمند موسوم به فلیم Flame که در ایران یافت شده است، پنج ساله است.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Ciol، متخصصان امنیتی در رابطه با ویروس کامپیوتری پیچیده ای خبر دادند که این ویروس کامپیوترهای ایران و برخی از کشورهای خاورمیانه را آلوده نموده است به احتمال زیاد حدود پنج سال پیش نوشته شده است.

به گفته شرکت نرم افزاری روسی کسپر اسکای؛ شواهد نشان می دهد که ویروس فلیم به احتمال قوی از سوی ملت یا اقوامی که کرم استاکس نت را به منظور حمله به برنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۱۰ نوشته بودند، تهیه و گسترش یافته است.

یک آژانس امنیتی سایبری در ایران در وب سایت انگلیسی خود می نویسد که فلیم رابطه نزدیکی به کرم کامپیوتری استاکس نت دارد که به برنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۱۰ حمله کرده بود.

برخی از متخصصان آزمایشگاه کسپراسکای و سازمان رمزگشایی و سیستم امنیتی مجارستان Laboratory of Cryptography پس از کشف فلیم به تحلیل و آنالیز این ویروس پرداختند تا به بررسی توانایی حمله این ویروس به زیرساخت ها، حذف داده ها یا وارد آوردن سایر صدمات فیزیکی بپردازند.

ایران که ایالت متحده آمریکا و اسرائیل را از اصلی ترین عاملان گسترش ویروس استاکس نت می دانست، در آزمایشگاه های کسپراسکای مشخص شد که این ویروس با هدف حمله به سیستم های تسهیلات غنی سازی اورانیوم در نطنز فراهم شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب