ویروس Flame (شعله آتش) را ایران كشف و خنثی كرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 مجموعه ای كه ویروس را كشف كند به طور طبیعی باید آنتی ویروس آن را نیز بتواند تولید كند، در حالیكه ابزار پاك سازی ویروس (بد افزار) Flame (شعله آتش) از سوی مركز ماهر تولید شده است .

وی افزود: متاسفانه برخی شركت ها كه در حوزه تولید آنتی ویروس فعال هستند ، با دید تجاری می خواهند ،‌ تولیدات دیگران را در كارنامه خود قرار دهند .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مدت زمان فعالیت این ویروس ابراز بی اطلاعی كرد و گفت: نخستین بار در دنیا ، ابزار پاك سازی بد افزار Flame (شعله آتش) از سوی مركز ماهر تولید و به زودی از طریق سایت مركز ماهر در اختیار كاربران قرار خواهد گرفت.

حكیم جوادی افزود: خبر شناسایی این بدافزار Flame (شعله آتش) برای نخستین بار از سوی مركز ماهر ایران اعلام شد كه طی چند روز گذشته مورد استناد نهادهای علمی و تخصصی این حوزه در سطح دنیا نظیر آزمایشگاه بدافزار مجارستان، سیمانتك، مك آفی، سوفاس و غیره قرار گرفت و رسانه های جهان از این اتفاق به عنوان موفقیت ایران در حوزه امنیت فضای مجازی یاد كردند.

وی افزود: با توجه به رفتارهایی كه این ویروس داشته ، متفاوت از ویروس قبلی و بسیار قوی تر از ویروس استاكس نت بود .

بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران ،‌ بدافزار Flame (شعله آتش) از جمله بدافزارهای پیچیده ای محسوب می شود كه برای انجام فعالیت خود دارای رمزنگاری های زیادی بوده و بر اساس آزمایش های صورت گرفته، از طریق 43 آنتی ویروس مختلف، امكان شناسایی این بدافزار وجود نداشته است.

همچنین با توجه به بررسی های تخصصی، به موقع و سریع صورت گرفته از سوی مركز ماهر ایران،‌ابزار شناسایی این بدافزار از 20 روز گذشته در اختیار بخش های كاربردی قرار گرفته است.

با توجه به اعلام مراكز بین المللی تخصصی در این حوزه، فلسطین،‌ مجارستان، ‌لبنان، استرالیا، ‌سوریه، ‌روسیه،‌ هنگ كنگ و امارات از جمله كشورهایی هستند كه در حال حاضر مورد هدف این بدافزار قرار گرفته اند.

گفتنی است كه خبرگزاری رویترز چندی پیش خبرداد كه شركت روسی 'كسپرسكی لب' كه در زمینه تولید آنتی ویروس فعال است، توانسته یكی از پیچیده‌ترین ویروس‌های اینترنتی را با نام Flame (فلیم) كشف كند.

شركت روسی كشف كننده این ویروس از ذكر نام شركت تولیدكننده‌ی احتمالی فلیم خودداری كرده، اما می‌گوید ویروس فلیم بیش از پنج سال است كه فعال شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب