حمله ویروسی جدید به ایران
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
13 / 3برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats

 

ویروس-اینترنت-سایبری

 

کاسپرسکی لب، یک شرکت امنیت اینرنتی در روسیه که این ویروس رایانه ای با کد فلیم به معنی شعله را کشف کرده تاکید دارد که این ویروس از هر ویروسی که تا کنون در جنگ های سایبری مورد استفاده قرار گرفته پیچیده تر و پیشرفته تر است. بنیانگذار این شرکت نیز اعلام کرده است که ویروس فلیم مرحله دیگری در جنگ سایبری توصیف می شود.

این در حالی است که در اواخر ماه آوریل وزارت نفت ایران اعلام کرد که از سوی هکر ها مورد حمله قرار گرفته و کارشناسان در سایمنتک، شرکت امنیت آی تی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کردند که بخش هایی از برنامه فلیم از روی همین اقدام علیه وزارت نفت ایران قابل شناسایی است.

در اوایل سال جاری میلادی نیز سازمان دفاع غیر نظامی ایران هشدار داد که بخش انرژی کشور در دو سال گذشته بارها هدف حملات سایبری بوده است. به گزارش روزنامه فایننشال تایمز به نظر می رسد که ویروس فلیم نیز از سال 2010 فعال بوده است.

این در حالی است که ویروس رایانه ای استاکسنت نیز در سال 2010 تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار داد و گفته می شود که پیامد های فیزیکی نیز بر جا گذاشته است. این نخستین ویروس رایانه ای شناخته شده ای بود که کنترل های صنعتی را هدف قرار می داد. البته به نظر می رسد که فلیم نمی تواند پیامد مشابه ای را ایجاد کند اما قادر است از راه های متعددی از سازمان ها جاسوسی کند. این راه ها شامل روشن کردن میکروفون متصل به رایانه برای ضبط صدا ها و مکالمه هاست.

فلیم قادر است از راه های متعددی از سازمان ها جاسوسی کند. این راه ها شامل روشن کردن میکروفون متصل به رایانه برای ضبط صدا ها و مکالمه هاست

اورال کوکس، یکی از مقامات عالی سایمنتک بر این باور است که این کد توسط تنها توسط یک کشور نوشته نشده چرا که برای طراحی چنین کدی به سرمایه بسیار زیادی نیاز است و به همین دلیل به نظر می رسد در نوشتن این کد چند کشور مشارکت داشته باشند.

این کارشناس امنیت رایانه ای ادامه داد حجم اطلاعاتی که فلیم می تواند جمع آوری کند بسیار زیاد است . به گفته کوکس، این یک برنامه جاسوسی تمام عیار است که می تواند هر آنچه را که می تواند به دست آورد .

در گذشته ایران آمریکا و اسرائیل را طراحی ویروس استاکسنت برای آسیب زدن به برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی متهم کرده بود اما هیچ یک از این کشور ها اتهام وارده را نپذیرفتند. از سوی دیگر نیروی های مسلح ایران نیز واحد ویژه ای را به منظور حفاظت از کشور در مقابل حملات سایبری راه اندازی کرده است که به طور نزدیک با وزارت دفاع، مخابرات و اطلاعات همکاری می کند.

ویروس-اینترنت

 

صهیونیستها: کار ما بود

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، مقامات اسرائیل به نقش خود در ساخت پیچیده‌ترین نرم‌افزار جاسوس تاریخ، موسوم به «شعله» اعتراف کردند.

"موشه یعلون" معاون نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش گفت: «هر کس خطر ایران را جدی می‌داند باید گامهای متفاوتی نیز برای آسیب زدن به آنها بردارد.»

وی اضافه کرد: «اسرائیل کشوری است که از فناوری‌های برتری برخوردار است. این دستاوردهای ما، راه را برای انواع احتمالاتی که پیش روی ما قرار دارد، باز می‌کند.»

  محققان شرکت «کاسپرسکای» از کشف ویروس خطرناکی موسوم به «شعله» خبر دادند که از حداقل پنج سال پیش برای جاسوسی سایبری از کشورهای خاورمیانه و به خصوص ایران طراحی شده است.

خبرگزاری رویترز با توجه به شباهت‌هایی که در ساخت ویروس شعله با استاکس‌نت داشت نتیجه گرفت این ویروس از سوی آمریکا و اسرائیل طراحی شده است.

اظهارات امروز «موشه یعلون» تأیید دیگری بر نقش اسرائیل در طراحی این بدافزار تلقی شده است. 

ایران: نرم افزار مبارزه با شعله را آماده کردیم

نخستین نسخه پاک سازی ویروس رایانه ای Flame (شعله آتش) از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) تولید شد و به زودی از طریق سایت این مرکز در اختیار کاربران قرار می گیرد.

به گزارش مهر، براساس اعلام مرکز ماهر و با توجه به طراحی صورت گرفته، ‌بدافزار Flame (شعله آتش) که گفته می شود از خانواده ویروس رایانه ای استاکس نت و دیوکیو است به کمک این آنتی ویروس که نسخه نخست آن محسوب می شود از روی سیستم کاربران حذف می شود و در صورت تایید کاربران اطلاعات این بدافزار به منظور آنالیز بیشتر به مرکز ماهر ارسال خواهد شد.

 معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقش رژیم صهیونیستی در ساخت ویروس «شعله» که برای جاسوسی سایبری از کشورهای خاورمیانه و به خصوص ایران ساخته شده است، اعتراف کرد

این نخستین باری است که نسخه پاک سازی این بد افزار تولید می شود و مرکز ماهر ایران آمادگی دارد تا در این زمینه با مراکز ماهر دیگر کشورها و همچنین تولید کنندگان داخلی و خارجی آنتی ویروس برای قرار دادن این ابزار در بانک اطلاعاتی خود،‌ همکاری کند.

خبر شناسایی بدافزار Flame (شعله آتش) برای نخستین بار از سوی مرکز ماهر ایران اعلام شد که طی چند روز گذشته مورد استناد نهادهای علمی و تخصصی این حوزه در سطح دنیا نظیر آزمایشگاه بدافزار مجارستان، سیمانتک، مک آفی، سوفاس و غیره قرار گرفت و رسانه های جهان از این اتفاق به عنوان موفقیت ایران در حوزه امنیت فضای مجازی یاد کردند.

همچنین با توجه به بررسی های تخصصی، به موقع و سریع صورت گرفته از سوی مرکز ماهر ایران، ‌ابزار شناسایی این بدافزار از 20 روز گذشته در اختیار بخش های کاربردی قرار گرفته است.

با توجه به اعلام مراکز بین المللی تخصصی در این حوزه، فلسطین،‌ مجارستان، ‌لبنان، استرالیا، ‌سوریه، ‌روسیه،‌ هنگ کنگ و امارات از جمله کشورهایی هستند که در حال حاضر مورد هدف این بد افزار قرار گرفته اند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب