رتبه اول جهانی در بازار مرورگرها به کروم رسيد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  مرورگر کروم گوگل توانست با پشت سر گذاشتن اینترنت اکسپلورر مایکروسافت رتبه اول جهانی در بازار مرورگرها را در سراسر جهان از آن خود کند. 

موسسه استیت کانتر اخیراً با انتشار آمار و ارقامی ادعا کرده است در هفته بین 7 تا 13 ماه می کروم توانسته از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت پیشی بگیرد.
براساس گزارش وب سایت digitaltrends، برآوردهای موسسه استیت کانتر نشان می‌دهد مرورگر کروم گوگل در هفته گذشته توانسته است به پرکاربردترین مرورگر در سراسر جهان تبدیل شود. 

سهم کروم در این بازار به 32.76 درصد رسیده است و مرورگر مایکروسافت نیز با اختلاف اندکی جایگاه دوم را از آن خود کرده است. سهم اینترنت اکسپلورر در این هفته به 31.96 رسیده بود. مرورگر فایرفاکس موزیلا هم همچنان سهم 25 درصدی خود از این بازار را حفظ کرده است. مرورگر سفری که متعلق به شرکت اپل است در این هفته توانسته با سهمی 14 درصدی چهارم شود.

کمترین سهم در این میان به مرورگر اپرا تعلق دارد که فقط 1.75 درصد از صفحات اینترنتی در سراسر جهان را باز کرده است.

با این همه مرورگر اینترنت اکسپلورر هنوز توانسته برتری خود در کشور آمریکا را حفظ کند. در این کشور 38 درصد از کاربران از این مرورگر و 23 درصد هم از کروم استفاده کرده‌اند. فایرفاکس هم با اختلاف اندکی پس از کروم، 22.5 درصد، در رتبه سوم قرار دارد.

البته باید توجه کرد که گزارش استیت کانتر بیشتر مبتنی بر برآوردهای آماری است و اختلافاتی با بعضی از دیگر آمار و ارقام منتشره دارد. مثلاً موسسه NetMarketShare چندی پیش سهم اینترنت اکسپلورر را 54 درصد و سهم کروم را 18.85 دانسته بود.

این موسسه حتی ادعا کرده بود فایرفاکس با سهم بیش از 20 درصدی خود از کروم هم جلوتر است. اما گزارش استیت کانتر از این جهت خبرساز شده است که آمار و ارقام این شرکت شاخص معتبرتری در سنجش میزان استفاده از مرورگرها محسوب می‌شود و از طرف دیگر بسیار جدیدتر از دیگر آمار و ارقام منتشره است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب