مایکروسافت و راه اندازی شبکه اجتماعی سوشیال
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  در روزهایی که عرضه سهام بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا، فیس بوک، خبرساز شده بود، شرکت مایکروسافت آرام و بی هیچ جنجالی شبکه اجتماعی خود را راه اندازی کرد.

مایکروسافت که نام شبکه اجتماعی خود را So.cl (سوشیال) نامیده است، قصد ندارد با عرضه آن به رقابت با فیس بوک برخیزد.

براساس جزئیاتی که اواخر سال گذشته در این باره منتشر شد، مایکروسافت این شبکه اجتماعی را فقط به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص داده است تا از طریق آن بتوانند اطلاعات خود را با دیگر هم سن و سالانشان به اشتراک بگذارند.

یکی از نمایندگان شرکت مایکروسافت در این زمینه گفته است: در حال حاضر هر درخواستی برای عضویت در این شبکه اجتماعی پذیرفته می‌شود. شبکه سوشیال در واقع یک طرح پژوهشی و تجربی است که بر آینده تجربیات اجتماعی و موضوع یادگیری و آموزش متمرکز شده است.

براساس این گزارش، شرکت مایکروسافت در این طرح فناوری جستجوگرها و شبکه بندی اجتماعی را با هم ترکیب کرده است. کاربران می توانند از طریق حساب فیس بوک یا ویندوز خود وارد این شبکه شوند.

این شبکه نیز همانند فیس بوک دارای قابلیت هایی برای توصیه یک مطلب یا به اشتراک گذاری آن است. گزینه «اشتراک» در نوار ابزار bookmarklet به کاربران شبکه سوشیال اجازه می دهد مطالب و اطلاعات مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. شرکت مایکروسافت کار با این شبکه اجتماعی را «تجربه یک جستجوی باز» نامیده است. به عبارت دیگر وقتی یک کاربر در محیط شبکه سوشیال اقدام به جست و جوی مطلبی می کند، دیگر کاربران نیز در جریان این جستجو و نتایج آن قرار می گیرند.

گفتنی است شبکه اجتماعی سوشیال محصول آزمایشگاه FUSE مایکروسافت است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب