تشخیص نرم افزار های جاسوسی توسط خودمان ، بدون نیاز به نرم افزار
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  ( نرم افزار جاسوسی ) نرم افزارهایی هستند که مخفیانه خود را بر روی سیستم شما نصب می نمایند. این نرم افزارها خود را به گونه پیکربندی می کنند که در هر بار راه اندازی سیستم بار گذاری شده و در پس زمینه سیستم قرار می گیرند و پس از قرارگیری در پس زمینه سیستم ، کلیه فعالیت های کامپیوتر مورد نظر را تحت نظر می گیرند
 
اما آموزشی که امروز می خواهم بدهم نحوه تشخیص و غیر فعال کردن عملکرد نرم افزار های جاسوسی توسط خودمان و بدون نیاز به نرم افزار می باشد . در واقع روشی که می خواهم بیان کنم بسیار ساده و با استفاده از یکی از قابلیت های ویندوز xp می باشد هر چند این روش تا حدود 80 درصد می تواند در تشخیص نرم افزار های جاسوسی مفید باشد ولی در نوع خود می تواند بسیار مفید باشد .

وقتی شما آنتی ویروسی بروی کامپیوتر خود نصب می کنید بخشی از ساختار برنامه ریزی شده برای نرم افزار آنتی ویروس ، ارتباط با اینترنت و مرکزی می باشد که باید هر چند وقت یکبار با آن مرکز در ارتباط باشد تا از آخرین لیست ویروس های جدید و نحوه مقابله با آن آگاه شود که این کار توسط خود کاربر و با استفاده از بروز کردن ( update ) کردن آنتی ویروس انجام می شود و یا مثلا نرم افزار های رایگانی همچون RealOne Player را وقتی بروی کامپیوتر نصب می کنید و به اینترنت وصل می شود مشاهده می کنید که تبلیغاتی اینترنتی در داخل نرم افزار برای شما نمایش داده می شود پس این نوع نرم افزار های رایگان نیز در بخشی از ساختار برنامه ریزی شده برای آنها نیازمند ارتباط با مرکز خود در اینترنت می باشند . نرم افزار های جاسوسی نیز برای گزارش عملکرد کامپیوتری که آنرا تحت کنترل قرار داده اند باید با مرکز مورد نظر خود در اینترنت در ارتباط باشند پس نوع عملکرد نرم افزار های جاسوسی نیز شبیه آنتی ویروس ها ، نرم افزار های رایگان و ... می باشد با این تفاوت که عملکرد کامپیوتر شما را بدون اجازه شما به مرکزی در اینترنت گزارش می دهد و به نوعی در حال جاسوسی از اطلاعات محرمانه شما می باشد .
حال سوالی که پیش می آید این است که آیا در ویندوز xp بخشی وجود دارد که لیستی از این نرم افزار ها که در برخی از شرایط ممکن است به اینترنت وصل شوند را نمایش دهد تا بتوان از میان این لیست ، نرم افزار های جاسوسی را تشخیص و غیر فعال کرد ؟؟؟ بله در برگه Exceptions در بخش Windows Firewall .
برای دسترسی به این بخش بعد از ورود به کنترل پنل ویندوز xp بروی آیکون Windows Firewall کلیک کنید و بعد از باز شدن پنجره Windows Firewall بروی برگه Exceptions کلیک کنید . در این برگه شما می توانید لیستی از نرم افزار هایی که ممکن است در برخی از شرایط برای اهداف مختلف به اینترنت متصل شوند وجود دارد . در این لیست به دقت به اسم نرم افزار های مختلف توجه کنید و هر اسمی که در این بخش برای شما ناآشنا بود غیر فعال ( بلوک ) کنید یعنی تیک کنار نام مورد نظر را بر دارید . 
 
البته نگران این قضیه نباشید که اگر به اشتباه نام یک نرم افزار کاربردی را غیر فعال کنم امکان استفاده از این نرم افزار و وصل شدن آن به اینترنت وجود ندارد بلکه باعث می شود فقط نرم افزار بدون اجازه شما در زمانی که شما به اینترنت وصل می باشید با مرکز مورد نظر خود در ارتباط نباشد . با استفاده از این روش شما به راحتی می توانید عملکرد بسیاری از نرم افزار های جاسوسی را در کامپیوتر خود غیر فعال کنید . در انتها بد نیست این نکته را بگم که برخی از کوکی ها که به واسطه مراجعه به برخی از سایت ها ممکن است در کامپیوتر شما نصب شوند نیز می توانند به مانند نرم افزار های جاسوسی عمل کنند پس بهتر است هر دو هفته یک بار کلیه کوکی ها خود را از طریق اینترنت اکسپلورر پاک کنید
منبع : http://www.MPcomputer.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب