دستور وزیر ارتباطات به رییس بانک مرکزی برای محدودسازی Gmail و یاهو
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  وزیر ارتباطات دیروز طی نامه‌ای به رییس بانک مرکزی از وی خواسته است که کلیه بانکهای کشور اجازه ثبت ایمیل سرویسهای ایمیل موجود را برای صورتحساب مشتریان را ندهند. 

تقی پور در اين نامه که اصل آن در روي سايت مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت منتشر شده است، خواستار ممنوعيت قبول ايميل هايي عمومي و خارجي هنگام افتتاح حساب و نيز ارسال نکردن صورت‌حساب‌هاي بانکي مشتريان به اين ايميل ها، شده و پيشنهاد داده است وسيله‌اي مهيا شود که مشتريان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ايميل داخلي بتوانند در همان بانک، پاي اينترنت براي خود ايميل داخلي بسازند.

تقی پور در حالی این دستور را به بانک مرکزی صادر کرده که نه از سلسله مراتب قانونی حق دستور به بانک مرکزی برخوردار است و نه از این حق قانونی برخوردار است که مشتریان بانک ها را به استفاده از یک سرویس ایمیل خاص وادار کند. 

به نظر می‌رسداین دستور بیشتر برای کمک به توسعه ایمیل ملی صادر شده که از زمان معرفی با استقبال چندانی روبه رو نشده است. 

در نامه وزیر ارتباطات آمده است: مطابق اسناد و قوانين موجود حفظ امنيت اطلاعات کاربران در حوزه فناوري اطلاعات از جمله اهداف قانون برنامه پنجم توسعه کشور ماده 46 است و ايميل هاي عمومي نظير yahoo , Gmail و... يکي از ابزارهاي خروج اطلاعات کاربران از کشور محسوب مي شود،


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب