۵ خرداد چاپگرهای سه بعدی ویژه کاربران خانگی عرضه می‌شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 همزمان با سرعت چشمگیر فناوری، ورود چاپگرهای سه بعدی به عرصه زندگی دیجیتال می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کاربر به تولید وسائل مورد نظر خود، زمینه های تازه ای در هنر و خلاقیت کالاهای تولیدی ایجاد کند.
اگرچه فناوری چاپ سه بعدی از دهه 80 درجریان بوده است، اما این فناوری اخیراً توانسته از یک الگوی اولیه فراتر برود.

همزمان با پیشرفت فناوری، از این پس هرکس می تواند هرچه را که می خواهد طراحی کرده و در ساخت و توزیع محصولات مدنظر خود تغییرات اساسی ایجاد کند.

پیتر ویجمارشوسن مدیر اجرایی شرکت شیپ ویز به عنوان یکی از نخستین شرکتهایی که چاپگرهای سه بعدی را به مصرف کننده ارائه می دهد اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که فناوری چاپگر سه بعدی می تواند تجارت خلاقانه را ارتقا بدهد.

نگاه اولیه به این محصولات می تواند اشیائی رنگ و رو رفته و پلاستیکی را به ذهن متبادر کند که حتی می توانید آن را از دست فروشهای کنار خیابانی هم خریداری کنید، اما نگاه دقیقتر به فناوری که در پس آنها وجوددارد موجب می شود به این امر پی ببرید که این فناوری می تواند شیوه زندگی ما را دگرگون کند.

این تولیدات، محصول چاپگرهای سه بعدی خانگی هستند، چرا که این تکنولوژی درحال راه یافتن به خانه ها و استفاده های شخصی است، این چاپگرها می توانند اشیاء مدنظر شما را به سرعت فراهم کند، برای مثال شما می توانید کارد و چنگال، فنجان، دستگیره در و اسباب بازی های مدنظر خود را به هر شکلی که می خواهید در اختیار داشته باشید.

این چاپگرهای سه بعدی که به زودی به طور گسترده رو نمایی می شوند " کیوبیفای" (مکعبی کردن) نام دارد و می تواند محصولات نو، مهیج و خلاقانه ای وارد بازار کرده و بازار فروش این نوآوری ها را نیز توسعه ببخشد.

این فناوری هنوز از جهات بسیاری در مراحل نخستین خود به سر می برد اما با نگاه از یک زاویه دیگر می توان گفت که این فناوری طی سه تا چهار سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده است.

چاپگران کنونی چون "کیوبیفای" که اواخر ماه جاری میلادی وارد بازار می شود می توانند الگوهای پیچیده ای را با استفاده از برنامه های رایانه ای برای ایجاد یک مدل سه بعدی از شی مورد نظر ایجاد کند تا کاربر پس از آن طرح را برای چاپ به چاپگر ارسال کند، درست همانطوری که یک کاغذ و متن را چاپ می کنید.

الگوها و قالبها از سایتهای اینترنتی قابل دانلود است تا کاربر بتواند به همان نحوی که کاربر به دنبال کتاب الکترونیکی ، فیلم و موسیقی است بتواند یک طرح سه بعدی را چون طرح یک قاشق سه بعدی را جستجو کرده و پس از آن طرحی را که می خواهد را انتخاب کرده و پس از آن دکمه چاپ را فشار داده و شی ساخته شده را در مقابل چشم و ببیند.

درحالی که تعداد کاربرانی که از این چاپگر استفاده می کنند بیشتر شود، طرحهای خلاقانه و بیشتری ایجاد می شود و اگر برای مثال در این میان پوشش باطری ریموت کنترل تلویزیون را گم کردید می توانید سایتهای اینترنتی را جستجو کنید تا ببینید که کسی پیش از شما چنین طرحی ارائه کرده است یا خیر.

بعد اجتماعی کیوبیفای یکی از نکات جذاب این تکنولوژی است. شرکت سازنده درباره آن اظهار داشته است: ما اعتقاد داریم وقتی تمام چیزها به حالت سه بعدی هستند نوع جدیدی از هنر درحال ظهور است. ابزارهای جدیدی که موجب خلق دیجیتال چون اسکن کردن سه بعدی، چاپ سه بعدی و نمونه های بی‌شمار دیگر هنرمندان آینده را قادر می سازد که احساس خود را به حالت سه بعدی بیان کنند و این ابزار جدید می تواند زمینه ای برای فعالیت آنها و به اشتراک گذاشتن اندیشه ها و افکارشان با دیگران باشد.

کاربران می توانند با ایحاد یک حساب کاربری رایگان اقدام به آپلود طرح های خود کنند و برای طرح های خود یک توضیح و قیمت فروش تعیین کنند. اشیائی که تاکنون در سایت آن آپلود شده است یک کیف آی فن ، یک کمربند ، برس مو، یک جفت کفش پاشنه بلند و کلید برق است.

براساس گزارش دیلی میل، این چاپگرها با ورقه های نازک و قطر میلیمتری از پلاستیک کار می کنند.

کارآیی این تکنولوژی در آزمایشگاه حتی بهتر است. این تصویر از ماشین مسابقه ای 0.028 سانتی متر عرض دارد یا به عبارت دیگر اندازه این ماشین اندازه نقطه ای است که در پایان این جمله گذاشته شده است.

درحالی که این تکنولوژی در ابعاد خانگی به اشیاء پلاستیکی محدود است، وقتی که مواد پیچیده چون سیم، آهن نیز بتواند در آن مورد استفاده قرار بگیرد ما می توانیم هر شی را که در خانه داریم را طراحی کرده و چاپ کنیم.

چاپگر کیوبیفای روز 25 ماه می (5 خرداد) به قیمت 1299 دلار در آمریکا به فروش می رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب