رايانه سه بعدي آواتار ساخته شد!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

با ساخت رايانه سه بعدي آواتار پزشكان قادر خواهند بود شيوه‌هاي درماني مختلف را روي نمونه سه بعدي بدن بيمار مورد آزمايش قرار داده و سپس بهترين درمان را براي فرد تجويز كنند.

 

 

پروژه طراحي و ساخت رايانه سه بعدي آواتار مشابه نقشه‌هاي گوگل ارث است كه مي‌تواند نقشه دقيقي از وضعيت جسمي و سلامتي بيمار در اختيار پزشكان قرار دهد.

 

پروفسور «الخاندرو فرانگي» محقق دانشگاه شفيلد تأكيد مي كند: اطلاعات زيادي از سابقه پزشكي افراد در مراكز درماني مختلف وجود دارند و در مواقع اضطراري وجود اين داده‌ها مي تواند به پزشك براي انتخاب شيوه درماني مناسب يا عدم استفاده از يك درمان خاص كمك كند.

 

تهيه مدل سه بعدي از بدن بيمار كه در آن داده هاي پزشكي لحاظ شده باشد، مي تواند يك ديد كلي از وضعيت سلامتي فرد در اختيار پزشكان قرار دهد و به تجويز داروي مناسب و بهترين شيوه درمان كمك كند و از احتمال بروز عوارض ناخواسته يك شيوه درماني پيشگيري كند.

 

در اين سيستم حتي مي توان با ساخت مدل اسكلتي با استفاده از داده هاي تراكم استخواني فرد، احتمال شكستگي استخوان ناشي از پوكي استخوان را نيز پيش بيني كرد.

 

پيش بيني احتمال بروز مشكلات و عوارض ناخواسته در هنگام درمان وجود ندارد و طراحي اين سيستم به پزشكان براي انتخاب بهترين شيوه درمان كمك شاياني خواهد كرد.

 

اين پروژه با همكاري تيمي متشكل از مهندسان، متخصصين علوم رايانه و پزشكان دانشگاه شفيلد و محققان موسسه تصويربرداري پزشكي و مدلسازي (INSIGENO) در حال اجراست و احتمالا تا 20 سال آينده در بيمارستان ها و مراكز درماني مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب