باتری MP3 player خود را با کاغذ شارژ کنید! !
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

  موریانه، همان حشره مزاحمی که همیشه می ترسیدید به خانه شما حمله و آن را نابود کند امروزه کار جدیدی یافته است.

شاید وظیفه اصلی این حشره در طبیعت ایجاد موج جدیدی از انرژی‌های سازگار با محیط زیست است که کمپانی سونی می‌خواهد نهایت استفاده را از آن بکند.
این کمپانی در نمایشگاهی که در سال 2011 در توکیو برای محصولات سازگار با محیط زیست برگزار شد، نمونه اولیه ای از یک بیو باتری را به نمایش گذاشت که انرژی خود را از کاغذ خورد شده می گرفت. در این نسخه نمایشی ، تکه های کاغذ و مقوایی که در آب مخلوط شده بود ناگهان به طور سحرآمیزی یک فن کوچک را چرخاند . البته این شرکت ژاپنی به جای استفاده از جادو در واقع از طبیعت درس گرفته بود.
موریانه ها و مورچه های سفید چوب را می خورند و در فرایند هضم آن را تبدیل به انرژی می کند. سونی با ایده گرفتن از همین مطلب از انزیمی به نام سلولاز که در آب مخلوط شده استفاده کرده تا تکه ها کاغذ را به قند گلوکز تبدیل کند. سپس همین قند در فرایندی دیگر، با اضافه کردن آنزیمهایی و همینطور اکسیژن تبدیل به یون های هیدرژن و الکترون می شود که این یونها سوخت لازم برای باتری را فراهم میکنند.
اگرچه این باتری به قدرتمندی باتری های موجود در بازار نیست اما برای روشن کردن یک MP3 player کافی است و علاوه بر این، اختراع یک بیو باتری که به هیچ عنوان مواد شیمیایی سخت و حتی آهن در آن به کار نرفته است؛ نشان می دهد که دستیابی به باتری‌های دوستدار محیط زیست امری شدنی است.
البته این اولین باری نیست که سونی باتری هایی با تکنولوژی سبز طراحی می کند . این کمپانی در سال 2007 هم باتری را به نمایش گذاشت که با شکر شارژ می شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب