جزییات جدید سرقت اطلاعات 3 میلیون كارت بانكی اعلام شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

تهران - مدیر اداره نظام های پرداخت بانك مركزی با اعلام جزییات سرقت اطلاعات سه میلیون كارت بانكی گفت: 30 تا 40 درصد از كارت های مذكور غیر فعال بوده و به همین دلیل سارقین نمی توانند هیچ اقدامی در خصوص آن ها انجام دهند.


به گزارش ایرنا، 'ناصر حكیمی ' عصر یكشنبه در نشستی خبری افزود: البته با توجه به این كه كارتی در اختیار فرد سوء استفاده كننده نبوده و رمزی نیز نداشته است، امكان برداشت از حساب ها وجود ندارد.

وی با بیان آن كه بانك مركزی روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته توانست از طریق مركز امنیتی كنترل (كاشف) این تهدید امنیتی را رصد كند افزود: اقدامات لازم روز جمعه انجام شد و روز شنبه اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفت.

این مقام مسئول در خصوص عامل این تهدید امنیتی گفت: فرد مذكور در وبلاگی ادعای دارا بودن اطلاعات امنیتی كارت های بانكی را كرده بود ، اما وی هیچ تماسی با بانك مركزی نداشته است.

به گفته وی ، بانك مركزی پس از شناسایی و كنترل این تهدید، كارت های مشكوك را غیر فعال كرده و از مردم خواست از طریق خودپردازها رمز كارت های خود را تغییر دهند.

حكیمی، تهدید امنیتی سیستم بانكی را غیر جدی دانست و گفت: ماهیت اطلاعات فرد سارق، حساس نیست و بنابر این بانك مركزی كارت هایی كه دارای مخاطرات بیشتری بودند را غیر فعال كرد.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانك مركزی از دارندگان كارت ها درخواست كرد كه نسبت به تغییر رمز خود اقدام كنند و برای افزایش ضریب اطمینان، هر سه ماه یك بار این كار را انجام دهند، ضمنا از رمز های ساده نیز استفاده نكنند.

وی با اشاره به برنامه بانك مركزی برای تغییر رمز كارت های بانكی از اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری گفت: این تهدید موجب شد تا این برنامه زودتر اجرایی شود.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانك مركزی با اشاره به اینكه فرد مدعی دارنده اطلاعات هیچ اطلاعات اینترنتی در مورد بانك ها ندارد گفت: تاریخ انقضا و كد ‍CVV2 هیچ جا ذخیره نمی شود و بنا بر این امكان سوء‌استفاده اینترنتی از بانك ها وجود ندارد.

وی با اشاره به دقیق تر شدن قوانین و مقررات ناظر بر خدمات بانكی و پرداخت ها افزود: از این پس سخت گیریهای جدی برای شركت های تولیدكننده كارت های اعتباری انجام خواهد شد تا امكان سوء‌استفاده كاهش یابد.

حكیمی با تصریح این نكته كه هیچ برداشتی در راستای این تهدید از حساب های بانكی انجام نشده گفت: مشتریان خدمات بانكی باید از این پس برای عملیات بانكی خود از سایت های غیر مجاز استفاده نكنند تا اطلاعاتشان لو نرود.

وی در خصوص دستگیری عامل این تهدید بانكی افزود: بانك مركزی در این زمینه هیچ اطلاعی ندارد و مراجع امنیتی پیگیر موضوع هستند.

حكیمی عدم بایگانی صحیح اطلاعات در شركت تولیدكننده كارت ها را دلیل بروز این مشكل اعلام كرد و گفت: كلیه عملیات این شركت تحت نظارت بانك مركزی قرار گرفته تا تصمیم گیری در مورد توقف یا ادامه فعالیت آن انجام شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب