پرینت سه بعدی در ابعاد میکروسکپی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

 

این مجسمه یک اتومبیل فرمول 1 است. اما اندازه اش کمی کوچکتر از اتومبیل واقعی است. در واقع این مجسمه تنها 0.285mm طول دارد و به اندازه یک دانه کوچک ماسه است. یک نانومجسمه از یک اتومبیل واقعی. 

نام رسمی این روش پرینت «لیتوگرافی دو فوتونه» است. در این روش از لیزر برای تاباندن به رزین مایع و سخت کردن آن استفاده می شود که در نهایت خطوطی از پلیمر جامد ایجاد می کند که هر یک تنها چند نانومتر ضخامت دارند. 

این اتومبیل از ۱۰۰ لایه مختلف که روی هم کشیده شده اند تشکیل و هر لایه نیز از ۲۰۰ خط پرینت شده مجزا تشکیل شده است. سرپرست تیم محققان از دانشگاه تکنولوژی وین می گوید، این یک روش شناخته شده و مشهور برای پرینت سه بعدی است. اما روش جدید ما سرعت بسیار بیشتری دارد. آنها این مجسمه را تنها در ۴ دقیقه ایجاد کرده اند و می گوید روش آنها سرعت این کار را ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر سریع تر کرده است. 

بر خلاف روش های پرینت سه بعدی که لایه های مختلفی را به سطح ماده اضافه می کنند، این روش می تواند ماده جامد را در هر بخش از مایع، ایجاد کند.


_59047082_combined.jpg

آنها نانومجسمه های تاور بریج لندن و کلیسای جامع وین را هم ایجاد کرده اند


پروفسور ستمپفی می گوید اینکه می توانیم در محیط های مایع نیز اشکال مورد نظرمان را ایجاد کنیم، مزیت های ویژه ای را در اختیار مان قرار می دهد. برای مثال می توانیم در بدن انسان و دیگر موجودات زنده داربست هایی ایجاد کنیم. چیزهایی مانند غضروف و عضله. 

این امکان حتی می تواند در بدن موجود زنده واقعی بدون هیچ آسیبی انجام بشود. چرا که از لیزر مادون قرمز استفاده می کنیم. چیزی که ما نام آن را in-vivo writing گذاشته ایم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب