جاسوسی از بدن با یک تراشه
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
22 / 1برچسب:, :: 19 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

 

با کوچکتر شدن ابعاد ریزتراشه ها شاهد آن هستیم که پای این موجودات صفر و یکی به ارگانهای زنده هم باز شده است و حالا به حدی کوچک شده اند که می توانند خود را داخل یک قرص کوچک پنهان کنند و به جاسوسی از بدن شما بپردازند. شرکت داروسازی نوارتیس سوییس اعلام کرده است که در حال تحقیق بر روی ریزتراشه های بلعیدنی خبررسان Ingestible event marker  است که می توان آنها را روی قرصهای کوچک جاسازی کرد.


این ریزتراشه بعد از سوار شدن روی قرص به معده می رود و در آنجا تحت تاثیر اسید معده فعال شده و شروع به اندازه گیری علائمی نظیر حرارت بدن، ضربان قلب و حرکات بدنی می کند و این اطلاعات را از طریق بلوتوث به گیرنده پچ مانندی که روی پوست است می فرستد، سپس این اطلاعات از طریق پچ جمع آوری شده و در پرونده دیجیتال بیمار ضبط میشود.


ضمن اینکه قرصی که وظیفه حمل ریز تراشه را به عهده دارد هم مانند سایر قرصها حاوی مواد دارویی بوده و کار خود را انجام می دهد و از طریق این ریزتراشه میتوان اطلاعات مربوط به جذب قرص و اثرات آن را هم ردیابی کرد. در وهله اول قرار است این تکنولوژی برای بیماران پیوندی مورد استفاده قرار بگیرد تا احتمال رد پیوند و عوارض ناشی از پیوند را بتوان کنترل کرد، در مراحل بعدی قرار است این تکنولوژی بصورت تجاری تر و قابل عرضه در بازار نیز دربیاید. دکتر موندل سرپرست بخش توسعه این شرکت قول داده است که اینکار را تا 18 ماه دیگر عملی کنند.  
 
  تصور می کنم در صورت توسعه این تکنولوژی، استفاده از آن تنها منحصر به امور پزشکی و درمانی نخواهد شد و می‌توان استفاده های بسیاری برای آن در نظر گرفت، شاید نویسندگان داستانهای تخیلی و یا پلیسی -جاسوسی از این به بعد بتوانند موضوع جدیدی را به سوژه های خود اضافه کنند.‏ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب