جذاب ترین گجتهای سال/ قاشقی برای گرم کردن قهوه و صندلی دزدگیر
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

نوار کاستهای خود را دیجیتال کنید

هنوز کسانی در دنیا هستند که دوست دارند بدون صرفه هزینه های زیاد و استفاده از دستگاههای پیشرفته، نوار کاستهای قدیمی خود را حفظ کنند و به آنها در فرمتهای دیجیتال گوش دهند.سال گذشته شرکت ژاپنی "تانکو" گجت جدیدی راعرضه کرده است که می تواند با هزینه پایینی این کار را انجام دهد. این دستگاه کهCassette Mateنام دارد شبیه به یک واکمن است که می توان داخل آن یک نوارکاست قرار داد.Cassette Mateمی تواند از طریق اتصال با پورت "یو. اس. بی 2.0" به رایانه وصل شود و در زمان پخش محتویات صوتی داخل نوار، این صوت را به نرم افزاری که بر روی رایانه نصب شده است ارسال کند. این نرم افزار می تواند محتوای صوتی را ضبط کرده و سیگنالهای آن را به فرمت دیجیتال رمزگذاری کند و به این ترتیب یک فایل صوتی در فرمتهای WAV، MP3و یا WMAبا سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه را به دست آورد.

عینکی با نمایشگر 50 اینچی که فیلم پخش می کند!

اگر یک نمایشگر 50 اینچی برای لذت بردن از تماشای یک فیلم و یا ویدیوکلیپ مورد علاقه شما کافی است یک "گجت" جدید (محصولات الکترونیکی کوچک) می تواند در این مورد به شما کمک کند.این "گجت" Virtual Display Video Glasses(عینک نمایشگر ویدیویی مجازی) نام دارد. این دستگاه نوعی عینک است که به جای لنز دو مانیتور TFT-LCDبرای هر چشم دارد. به محض اینکه عینک به چشم زده شود این حس را در کاربر ایجاد می کند که مشغول تماشای فیلم بر روی یک نمایشگر 50 اینچی با وضوح تصویر 320 در 240 پیکسل است.این عینک، پخش فیلم در فرمتهای MPEG، AVI، RM، RMVBو FLVرا امکانپذیر می کند. این فایلها می توانند بر روی یک حافظه 2 گیگابایتی یکپارچه با عینک و یا یک کارت "میکرو اس. دی" حداکثر 32 گیگابایتی بارگذاری شود.

قاشقی که قهوه سرد شده شما را گرم می کند

این قاشق که concepito Boog Coffee Warmerنام دارد یک گجت مفهومی است که می تواند قهوه را گرم کند. عملکرد این گجت برپایه باتریها، مقاومتهای الکتریکی، اثر ژول و یا سایر فرایندهای الکتروفیزیکی قرار نگرفته است بلکه این قاشق تنها با یک فرایند شیمیایی کار می کند.دسته این قاشق محتوی چند میلیمتر آب و بخش پایین آن دارای یک مخزن کلرید کلسیم است. با بالا بردن لبه قرمز قاشق، نوعی میله محرک باز می شود و اجازه می دهد که آب وارد مخزن کلرید کلسیم شود.آب و کلرید کلسیم با هم یک واکنش شیمیایی گرمازا می دهند و به این ترتیب گرما آزاد می کنند. این گرما می تواند از طریق قاشق که از جنس یک ماده رسانا است به قهوه وارد شود و نوشیدنی را تا 32 درجه سانتیگراد گرم کند. این قاشق در حال حاضر در سطح یک طرح مفهومی است اما در آینده می تواند به یک محصول واقعی تبدیل شود و به کسانی که تا سرد شدن کامل چای و قهوه خود نوشیدن آن را فراموش می کنند کمک کند.

به جای ولت سنج از "آی- فن" استفاده کنید

شاید شما یک تکنسین برق یا برقکار نباشید اما دارای یک "آی- فن" هستید و به دنبال روش جدیدی می گردید که دستگاه خود را مفیدتر از قبل کنید.در این راستا شرکت ThinkGeekگجتی به نام iPhone Digital Voltage Meter(ولت سنج دیجیتال آی- فن) را عرضه کرده است. این دستگاه همانند یک ولت سنج واقعی است که می تواند شدت جریان و مقاومت یک مدار الکترویکی را اندازه گیری کند و نتایج دقیق را بر روی نمایشگرهای "آی- فن" و "آی- پد" ارائه دهد.اندازه گیریهای انجام شده می توانند به صورت گفتاری ارائه شوند و یا به صورت طرحهای گرافیکی دسته بندی شده و از راه میل و یا وب- سرور منتقل شوند.حداکثر ولتاژی که این دستگاه می تواند اندازه گیری کند 300 ولت است و باتری آن می تواند حداکثر 300 مرتبه شارژ شود.

صفحه کلیدی که خود را ضدعفونی می کند

قابل توجه تمام کسانی که از میکروبهای بیماریزا بر روی ابزارهای الکترونیکی به ویژه در اداره هراس دارند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مدلی از صفحه کلید را تصویر کرده است که می تواند خود را به تنهایی استریل و بیشتر میکروبها را نابود کند. این صفحه کلید کهVioguardنام دارد، محصول دو مهندس سابق مایکروسافت است. "وایوگارد" برای ضدعفونی کردن خود از یک لامپ ماوراء بنفش 25 واتی استفاده می کند.زمانی که این صفحه کلید استفاده نمی شود می توان آن را داخل جعبه ویژه ای گذاشت تا چرخه استریل کردن در آن اجرا شود. نتایج تحقیقی که در ژورنال کنترل عفونی آمریکا منتشر شد، نشان می دهد که این صفحه کلید می تواند در 67 درصد از عوامل بیماریزا و میکروبها از جمله آنفلوآنزا و باکتری Mrsa(استافیلوکوکوس مقاوم به متیسیلین) را در مدت 65 تا 95 ثانیه نابود کند.

صندلی خودرو جایگزین دزدگیرهای الکتریکی می شود

سوپیچ و یا کارتهای بسامدهای رادیویی که امروز برای روشن کردن موتور خودروها استفاده می شوند به زودی می توانند جای خود را به سیستم جدیدی دهند که تنها پس از ردیابی ابعاد بدن راننده امکان روشن کردن خودرو را فراهم می کند. محققان موسسه پیشرفته فناوری صنعتی تولید مرزهای جدیدی را در استفاده از بیومتری برای فعال سازی سیستمهای پیچیده ای چون خودرو ارائه کرده اند.این سیستم جدید درحقیقت نوعی صندلی راننده است که مجهز به 360 حسگر بوده و می تواند با پردازش اطلاعات مربوط به فشار بدن و وزن، نمایی سه بعدی از ابعاد بدن راننده را براساس روش نشستن بر روی صندلی ایجاد کرده و از آن برای شناسایی فردی که پشت فرمان می شنید استفاده کند. درحال حاضر دقت این سیستم 98 درصد است و به همین علت دانشمندان همکاریهایی را با شرکتهای مختلف خودروسازی برای عرضه تجاری این نوع فناوری ضدسرقت و افزایش دقت آن آغاز کرده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب