۵ پیش بینی شرکت آی بی ام برای پنج سال آینده
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

این شرکت در گزارش خود از ۵ فناوری گفته که بیشتر شبیه آن چیزی است که تا حالا در فیلم های علمی تخیلی می دیدیم.
شرکت آی بی ام پیش بینی کرده است پیشرفت علم در پنج سال آینده، فناوری های جدیدی را به وجود خواهد آورد که می تواند همه ابعاد زندگی انسان را تغییر دهد.
ماشین های هوشمند، تولید برق از حرکات بدن انسان و رایانه هایی که می توانند ذهن انسان را بخوانند، از جمله فناوری هایی است که آی بی ام پیش بینی کرده زندگی انسان را در پنج سال آینده متحول خواهد کرد.
از همکاران سیستم شرکت آی بی ام اخیراً گزارشی منتشر شده و در آن به توصیف دنیای فناوری در سال ۲۰۱۷ پرداخته است.
پژوهشگران این شرکت در گزارش خود از ۵ فناوری گفته اند که بیشتر شبیه آن چیزی است که تا حالا در فیلم های علمی تخیلی می دیدیم.
این پنج فناوری عبارتند از:
۱) تولید انرژی برق از حرکات بدن انسان: پژوهشگران آی بی ام بر این باورند که حرکات بدن انسان یکی از بزرگ ترین منابع پایان ناپذیر برای تولید انرژی است.
آنها پیش بینی کرده اند در پنج سال آینده ابزار ها و دستگاه هایی به وجود خواهد آمد که حرکات بدن انسان مثلاً در دوچرخه سواری و یا پیاده روی را به انرژی برق تبدیل می کنند.
۲) نیازی به گذرواژه (پسورد) نیست: پیش بینی آی بی ام حاکی از این است که در پنج سال آینده با پیشرفت فناوری های تشخیص چهره نیازی به انتخاب گذرواژه برای ابزار و دستگاه های الکترونیکی مختلف نخواهد بود.
۳) رایانه هایی که ذهن انسان را می خوانند: این شرکت هم اکنون بر روی طرح هایی کار می کند که به انسان اجازه می دهد رایانه ها و دیگر ابزار الکترونیکی را با نیروی ذهن خود کنترل کنند.
فناوری های پنج سال آینده می توانند امواج الکتریکی مغز انسان را ثبت کنند.
به نظر می رسد با گسترش فناوری هایی از این دست دیگر نیازی به موس و صفحه کلید رایانه ها نخواهد بود.
۴) شکاف دیجیتال از بین می رود: در حال حاضر اگرچه فناوری هایی مثل اینترنت و گوشی های هوشمند در سراسر جهان گسترش یافته است اما همه انسان ها به آنها دسترسی ندارند.
پژوهشگران آی بی ام امیدوارند در پنج سال آینده با کاهش هزینه و بهای تمام شده فناوری ها، آنچه که هم اکنون «شکاف دیجیتال» خوانده می شود، برای همیشه از بین برود. پیش بینی آن ها حاکی از این است که در پنج سال آینده بیش از ۸۰ درصد مردم در سراسر جهان گوشی همراه خواهند داشت.
۵) ایمیل هوشمند می شود: هم اکنون بسیاری از کاربران از سیل پیام های تبلیغاتی بی ربطی که برایشان ایمیل می شود، کلافه شده اند. اما در پنج سال آینده شگردهای تبلیغاتی و بازاریابی آنقدر هوشمند خواهد شد که صاحبان آگهی ها می توانند نیازهای تک تک کاربران را تشخیص دهند و براساس این نیاز ها، برای آنها پیام هایی تبلیغاتی بفرستند.
از طرف دیگر سازوکار فیلتر اسپم ها نیز آنقدر پیشرفت خواهد کرد که بتواند از ارسال پیام های ناخواسته و بی ربط به کاربران به طور کامل جلوگیری کند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب