ویژگی‌ها و توانایی‌های آی‌پد3 چیست؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 ویژگی‌ها و توانایی‌های آی‌پد3 چیست؟

جدیدترین محصول شرکت اپل که پیش از رونمایی از آن به عنوان iPad3 یا iPad HD یاد می­ شد، چهارشنبه هفته گذشته در کنفرانس ویژه اپل معرفی شد و از  این هفته عرضه عمومی آن آغاز می شود. 

به گزارش پایگاه خبری شهر الکترونیک، این تبلت توسط تیم­کوک، مدیرعامل شرکت اپل و جانشین استیو جابز رونمایی شد. این دومین بار است که تیم­کوک روی صحنه می­ رود تا جدیدترین دستاورد این شرکت را معرفی کند. بار اول در مهر ماه زمانی که استیوجابز در قید حیات بود او  iPone 4S را معرفی کرد. بار دوم نیز در نبود خالق اپل از نسل جدید تبلت ، که تا پایان برگزاری کنفرانس نام آن ذکر نشد رونمایی کرد. البته تمامی خبرگزاری­های خارجی و کاربران اینترنتی روی این محصول نام New iPad را گذاشته‌­اند.

قبل از رونمایی از نسل جدید آی­ پد، مثل همیشه بسیاری از سایت­های خارجی خبرها و حدس­هایی در مورد این دستگاه جدید  منتشر کردند. از جمله اینکه گفته می­ شد یکی از تفاوت‌های نسل سوم آی­ پد، این خواهد بود که فاقد دکمه HOME است و یا اینکه آی­ پد جدید قطعا ظریف­تر و سبک­تر از نسخه­ های قبل طراحی می­ شود. ولی هیچ­ی ک از این حدس­ها درست از آب در نیامد و اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که آی­ پد­ نسل سوم هیچ تفاوتی با هم نسلان قدیمی خود ندارد و تنها قدرت پردازش گرافیکی،صفحه نمایش و دوربین آن پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.  

همزمان با معرفی آی‌­پد جدید اپل، قیمت آی­پد 2  نیز با حافظه داخلی 16 گیگابایت و مجهز به Wi-Fi، به 399 دلار رسید. علاوه بر این قیمت آی‌­پد2  مجهز به Wi-Fi + 3G با حافظه داخلی 16 گیگابایت به 529 دلار رسید. فیلر‌شیلر، مدیر بازاریابی شرکت اپل، اعلام کرده است که این کاهش قیمت برای سایر مدل‌های آی­پد 2 نیز به همین ترتیب ادامه دارد. او گفته هدف ما از این کاهش قیمت این است که همه مدارس توانایی تهیه این آی­پد ها را داشته باشند.

اپل از نگاه آمار

مثل همیشه در کنفرانس روز چهارشنبه شرکت اپل، مراسم با اعلام آمارهای فروش محصولات اپل و وضعیت این شرکت در بازار شروع شد. به گفته تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، دستگاه­های pc دیگر مرکز دنیای دیجیتال نیستند و آی­ پد از جهات مختلفی دنیای  کامپیوترهای قابل حمل را متحول کرده است. گفته می­ شود 76 درصد از سود شرکت اپل از طریق فروش سه دستگاه انقلابی این شرکت یعنی ‌آی­فون، آی­پاد و آی‌­پد تأمین می­ شود. به باور کوک، مهمترین دلایل موفقیت شرکت اپل در این بخش به دلیل  استفاده از سیستم­ عامل iOS است. سیستم­ عاملی که به گفته وی پیشرفته­ ترین و ساده­ ترین سیستم­ عامل دنیا است. شرکت اپل در سه ماه آخر سال 2011، 15.4 میلیون دستگاه آی­پد به فروش رسانده است. به گفته تیم‌کوک، اپل در سه ماه آخر سال تعداد بیشتری آی ­پد نسبت به کل PC های تولید شده توسط شرکت­های دیگر فروخته است.

 در این کنفرانس اعلام شد، بخشی از دلیل انتخاب این تبلت توسط کاربران، نرم­ افزارهای جالب و قابل دانلود روی این تبلت است. در حال حاضر بیش از 200 هزار نرم‌افزار سفارشی شده برای صفحه بزرگ آی­ پد در APP Store( فروشگاه اینترنتی شرکت آپل) وجود دارد. تیم­ کوک معتقد است که این نرم افزار­ها کاربردی و دوست داشتنی هستند. همچنین به کاربران کمک می‌کنند تا یاد بگیرند،خلق کنند و تقریبا هر کاری انجام دهند.

دنیای را شفاف ببینید

اگر آی­‌پد جدید را با صفحه خاموش کنار آی‌پد 2 بگذارید، شاید تشخیص اینکه کدام آی­‌پد نسخه سوم است چندان آسان نباشد. اما همین که این دو دستگاه را روشن کنید با دیدن صفحه نمایش، با آن رنگ­های شفاف، حتما خواهید فهمید که آی­‌پد نسل سوم کدام است.

مهمترین برتری آی­ پد جدید نسبت به نسخه قبلی، در قدرت گرافیکی و نمایشگر بی‌نظیر رتیانای (Retina) آن خلاصه شده است که تمرکز اپل در تیزر تبلیغاتی نسل سوم آی­پد نیز بر همین موضوع است.

صفحه نمایش 9.7 اینچی آی ­پد جدید، رزولوشنی برابر با 2048 در 1536 دارد، که از نظر نمایه‌های رنگی 44 درصد بهتر از مدل پیشین است.

 با این رزولوشن نوشته‌ها در دستگاه  واضح و رنگ‌ها جذاب  به نمایش در خواهند آمد. به گفته اپل این دستگاه با این مشخصات بهترین صفحه نمایش دستگاه‌های تلفن­ همراه را دارد. در این نمایشگر 3.1 میلیون پیکسل جای داده شده یعنی 264 پیکسل در هر اینچ.

به کار انداختن این 3.1 میلیون پیکسل نیاز به یک پردازشگر گرافیکی قوی دارد. شاید به همین دلیل است که پردازشگر گرافیکی این آی­ پد جدید چهارهسته­ ای و از نوع A5X در نظر گرفته شده است. با این شرایط توان گرافیکی این دستگاه از نسخه قبلی به مراتب بالاتر خواهد بود.  در واقع A5 که چیپ دو هسته­ ای به کار رفته در آی‌پد 2 بود، به خوبی از عهده اجرای بازی ها بر می­ آمد. پس این چیپ 4 هسته­ ای مطمئنا قوی‌تر عمل خواهد کرد و قابلیت­های بالایی را به آی­ پد جدید اپل  می­ بخشد.

اپل، آی­ پد جدیدش را مجهز  به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی کرده که از سنسور Backside illumination، پنج لنز داخلی و فیلتر اینفرارد بهره می‌برد. شکل ظاهری این دوربین و کیفیت فیلمبرداری آن بسیار شبیه به دوربین گوشی آی­فون4s  است. دوربین آی‌پد جدید، توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل را دارد.  از نظر فیزیکی و ابعاد، تبلت جدید اپل شباهت بسیار زیادی به آی­پد نسخه 2دارد و تنها کمی باریکتر به نظر می رسد. در واقع طراحی New iPad تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی ندارد. اما به طور کلی آی‌پد جدید 9.4 میلی متر ضخامت با 635 گرم وزن دارد و باتری آن در حالت 4G حدود 9 ساعت دوام می آورد. همچنین  هر چند هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما شنیده­ها حاکی از این است که آی­پد جدید دارای رمی با حجم 1 گیگا­بایت باشد.

مهمترین برتری آی­پد جدید نسبت به نسخه قبلی، در قدرت گرافیکی و نمایشگر بی‌نظیر رتیانای (Retina) آن خلاصه شده است. تمرکز اپل در تیزر تبلیغاتی نسل سوم آی­پد نیز بر همین موضوع است.

یکی دیگر از قابلیت­ های آی­پد جدید، تبدیل صدا به متن است. در صفحه کلید آی­ پد جدید یک کلید میکروفن قرار داده شده، تا از این پس قابلیت تبدیل صدا به متن نیز به کاربران این تبلت داده شود. این امکان از قابلیت­های SIRI‌ در گوشی آی‌فون4S است، که حالا اپل آن را به صفحه کلید آی­پد جدیدش نیز اضافه کرده است.

به گفته اپل، آی­پد جدید از شبکه­ های نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. این تبلت توان دریافت و ارسال اطلاعات را با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه در شبکه های HSPA+ ، 42 مگابیت بر ثانیه در شبکه های DC-HSDPA و 73 مگابیت بر ثانیه در شبکه های LTE، داراست. البته این سرعت‌ها از لحاظ تئوری اندازه گیری شده‌اند. به گفته فیل شیلر، مدیر بازاریابی شرکت اپل، این آی­ پد بهترین وضعیت را از لحاظ ارتباطات بی‌سیم داراست.

قیمت و زمان عرضه

 نسخه جدید آی­ پد که با نام iPad New به فروش خواهد رسید، همانند آی­ پدهای قبلی، در 6 مدل سیم­ کارت دار و بدون سیم­ کارت عرضه می شود. ظرفیت­های این دستگاه 16،32 و 64 گیگابیتی خواهد بود. آی‌پد جدید اپل، از 16 مارس (26 اسفند) در کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، سوئیس، ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور و استرالیا به صورت همزمان عرضه خواهد شد. پس از این مرحله نیز در تاریخ 23مارس، در سایر کشورها عرضه می­ شود.

آی ­پد جدید بدون 4G با قیمت­های 499، 599 و 699  دلار به ترتیب برای مدلهای 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین  برای مدل های 4G LET، با حجم 16،32 و 64 به ترتیب بای 629،729 و 829 دلار پرداخت کنید.

گفتنی است همزمان با معرفی آی­‌پد جدید اپل، قیمت آی­‌پد 2  نیز با حافظه داخلی 16 گیگابایت و مجهز به Wi-Fi، به 399 دلار رسید. علاوه بر این قیمت آی­پد2  مجهز به Wi-Fi + 3G با حافظه داخلی 16 گیگابایت به 529 دلار رسید. فیلر‌شیلر، مدیر بازاریابی شرکت اپل، اعلام کرده است که این کاهش قیمت برای سایر مدل‌های آی­پد 2 نیز به همین ترتیب ادامه دارد. هدف ما از این کاهش قیمت این است که همه مدارس توانایی تهیه این آی­ پدها را داشته باشند.

سه تبلت اپل در یک نگاه  

ویژگی ها

iPad

iPad 2

New iPad

صفحه نمایش

10.24در 768 پیکسل

1.024در 768 پیکسل

2.048 در 1.536 پیکسل

ضخامت

0.5

0.34

0.37

وزن

۶۸۰ گرم

۶۰۱ گرم

635 گرم

پردازنده

A4 1GHz

A5 1GHz ( دو هسته ای )

A5X( چهار هسته ای )

دوربین جلو

ندارد

VGA

VGA

دوربین پشت

ندارد

کیفیت HD  با  ۷۲۰ پیکسل

5 مگا پیکسلی با کیفیت 1080

لرزش گیر

ندارد

ندارد

دارد

تشخیص چهره

ندارد

ندارد

دارد

FaceTime

دارد

دارد

دارد

Siri

ندارد

ندارد

تبدیل صوت به متن

خروجی ویدئو

Limited

HD mirroring

HD mirroring

بلوتوث

2.1+EDR

2.1+EDR

4.0

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب