معاینه ته چشم با آیفون
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
22 / 12برچسب:, :: 20 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

معاینه ته چشم در بررسی بسیاری از بیماریها و عوارض آنها بسیار مهم و حیاتی است. این معاینه نه تنها اطلاعاتی در مورد خود چشم ارائه می دهد، بلکه می تواند وضع عروق و حتی افزایش فشار داخل جمجمه را هم آشکار کند. 

در حال حاضر معاینه ته چشم توسط افتالموسکوپ انجام می شود که تنها قابل بررسی توسط یک نفر است. اما به تازگی شرکت Intuitive Medical Technologies ابزاری را معرفی کرده است که با اتصال به افتالموسکوپهای استاندارد ولش آلن (از انواع محبوب افتالموسکوپ) تصاویر افتالموسکوپ را روی صفحه آیفون منتقل می کند. 

خب حدس زدن بقیه ماجرا زیاد هم سخت نیست؛ در آن واحد به جز یک نفر معاینه کننده سایرین نیز می توانند نتیجه معاینه را ببینند و حتی می توان تصاویر را با دیگران به اشتراک گذاشت، ذخیره یا در پرونده دیجیتال بیمار ثبت کرد. کاربردهای بیشتری از نظر آموزشی و پژوهشی هم می توان برای چنین بانکی از داده های معاینات ته چشم در نظر گرفت که آن را به ابزاری ضروری برای چشم پزشکان و گجتی محبوب برای سایر پزشکان تبدیل می کند. 

این نخستین بار نیست که گجتهایی با قابلیت اتصال به آیفون برای مقاصد پزشکی معرفی می شوند. شاید یکی از دلایل استقبال تولید کنندگان این گجتها از آیفون، اندازه ثابت آن در مقایسه با طیف وسیع ابعاد موبایلهای دیگر سیستم های عامل (نظیر اندروید) باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب