مبدلهای انرژی در ماهواره نوید سه عدد است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 مبدلهای تبدیل انرژی که در ماهواره نوید علم و صنعت به کاررفته سه عدد است که وظیفه تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی برق و دیگر انرژیها را دارد.

حسین بلندی، مدیر پروژه ماهواره ای نوید علم و صنعت گفت: یکی از بخشهای مهم ماهواره نوید علم و صنعت زیر سیستم انرژی است که حداکثر توان آن به 40 وات و حداقل توان آن به 9 وات می رسد.

وی افزود: آرایه های خورشیدی تامین کننده انرژی این ماهواره در بدنه آن به کار رفته و دارای 8 آرایه که دو آرایه آن روی ابزار جانبی نصب شده است.

بلندی با بيان اينكه نوع باتری به کار رفته در این ماهواره نیکل کادمیوم است و مبدلهای آن دارای ولتاژ ورودی 10 الی 20 ولت هستند، اظهار داشت: تعداد مبدلهای تعبیه شده در این ماهواره تحقیقاتی 3 عدد است.

**ایران در زمینه ساخت زیرسیستم ها دستاورد چشمگیری داشته است

بلندی در ادامه عنوان کرد: در زمینه زیر سیستم انرژی ما ایرانیان دارای دستاوردهایی همچون طراحی اولیه زیر سیستم انرژی ماهواره طراحی جزئی زیر سیستم انرژی ماهواره و ساخت و تست غرفه های آزمایشگاهی مهندسی و فضایی زیر سیستم انرژی و قطعات آن هستیم.

وی قطعات زیر سیستم انرژی را شامل یک باتری،  رگولاتور شنت، شارژ باتری، مبدلهای DC و نرم افزارهای بالانس انرژی دانست.

بلندی گفت: زیر سیستم انرژی می تواند تا آخرین لحظه عمر ماهواره نوید علم و صنعت در فضای خارج از جو انرژی مورد نیاز این ماهواره را جهت کنترل هدایت و اجرای ماموریت ها تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به زیر سیستمهای خیلی کوچک یک تیم باید ماه ها تلاش کند و زیر سیستمی به این عظمت زمان زیادی را جهت طراحی و ساخت به خود اختصاص داده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب