ابتكارات اپل در سال 2012
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
14 / 12برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats

 

 
در سال جديد ميلادي منتظر پديده‌هاي جديدي از شركت اپل باشيد
 
ابتكارات اپل در سال 2012
 

با سپري‌شدن تعطيلات سال نوي ميلادي، چيزي باقي نخواهد ماند مگر يك مشت خاطره خوش و باز فكر و ذكر همه كاربراني كه مرتب نوآوري‌هاي شركت اپل (Apple) را دنبال مي‌كنند، اين است كه سال 2012 چه به دنبال خواهد داشت و در آن چه وقايعي رخ خواهد داد. براي اپل سال پيش رو سالي است بدون استيو جابز و همه چيز به ابداعات طراحان و محققان گروه شگفتي‌آفرين اپل بستگي دارد كه چه برگ برنده‌اي را در مقابل رقبا رو كنند.

سال گذشته، از هر جهت براي اپل سالي موفقيت‌آميز و پربار بود. كاربرهاي متخصص حرفه‌اي با ورود فناوري تاندربولت (Thunderbolt) به بهترين شكل ممكن از به‌روزساني خط توليد رايانه‌هاي مك (Mac) سود بردند. اگر آيفون‌ها و آيپدهاي جديد در راه نباشند، حداقل اپل تداوم سير تحول و پيشرفت محصولات فعلي خود را حفظ خواهد كرد. آنها براي ايجاد انقلابي درست و حسابي در خط توليد چند محصول در سال 2012 از پيش برنامه‌ريزي كرده‌اند. مطلب زير درباره نقشه‌هاي شركت اپل براي فناوري در سال پيش روست.

1 ـ هواي ابري جديد

سال 2011 انتقال اپل از فضاي ذخيره داده ابري MobileMe به آي‌كلود (iCloud) با موفقيت صورت پذيرفت كه لذت استفاده از آن از همه بيشتر نصيب كاربران سيستم عامل iOS اپل شد. با اين حال، بر اين باوريم كه هنوز مقدار زيادي از قدرت بالقوه آن مورد بهره‌برداري قرار نگرفته است. ما اميدواريم رقابت آي‌تيونز (iTunes Match) كه ما آن را در همه جا آي تيون مي‌ناميم، همچنان ادامه يابد.

مجسم كنيد مي‌توانيد از هر براوزر وبي به‌اي تيون log كرده و به تمام محتواي رسانه‌اي خود دسترسي كامل داشته و مضاف بر آن قادر باشيد تا از هر جا كه بخواهيد، آن را استريم كنيد. اپل به هيچ وجه دوست ندارد رقبايي مانند شوگر سينك (SugarSync) و يوسند ايت (YouSendIt) بتواند در مبحث همگام سازي بين سيستم‌هاي رايانه و موبايل بر او چيره شوند.

انتظار ما در سال آينده از اپل اين است كه ابتكارات تازه‌تري ارائه كند كه توانايي دسترسي به همگام‌سازي آي‌كلود را هرچه بيشتر وسعت بخشد تا جايي كه شما بتوانيد هر قسمت از ديسك سخت رايانه خود را ابري (cloudy) كنيد. آنچه مسلم است سيستم عامل و Mac OS X 10 اپل تا قبل از 2013 به بازار نمي‌آيد، اما ما مطمئنا نمي‌خواهيم تا آن موقع صبر كنيم و تا آمدن استراتژي جديد اپل براي پايه‌ريزي ابري‌كردن واقعي دسكتاپ‌ها آنقدر انتظار بكشيم.

2 ـ مك‌بوك‌هاي جديد

اواخر سال 2010 بود كه مك بوك اير (MacBook Air) جايگاه واقعي‌اش را در دنياي رايانه‌ها به دست آورد. موفقيت مك بوك‌هاي اپل همچنان ادامه داشت تا اخيرا شايعاتي بر سر زبان‌ها افتاد كه اپل قصد دارد اوايل 2012 سري جديدي از مك بوك‌ها را معرفي كند كه طراحي آنها از جهت نزديك‌كردن ساختار آنها به تبلت‌ها بويژه از نظر وزن، كاملا مورد بازنگري قرار گرفته است. البته براي نيل به اين مقصود، اپل راهي ندارد مگر اين كه يك سري امتيازات خاص را به آنها بيفزايد. احتمالا ديسك سخت در آنها با فضاي ذخيره داده وضعيت جامد (SSD) يا تركيبي (hybrid) جايگزين مي‌شود، كاركرد لوازم جانبي كوچك مك بوك اير بهتر شده و جالب‌تر از همه اپل بدون فدا كردن درگاه‌هاي اتصال (port) مورد نياز كاربران حرفه‌اي مك‌بوك‌پرو (MacBook Pro)ها را بسيار لاغرتر خواهد كرد. قرار است لپ‌تاپ‌هاي سري مك به صفحه نمايش‌هاي طرح رتينا (Retina) مجهز شوند، اما اين فرآيند با آن كه به علت منتشر نشدن 8 و Mac OS X 10 به اين زودي‌ها قابل تصور نيست.

3 ـ آيفون 5

با معرفي آيفون جديد (iPhone 4S) در ماه اكتبر، بسياري از كاربرها آن را يك گوشي همراه نوسازي شده كه شباهت زيادي به اجدادش دارد توصيف كرده‌اند! (با اين حال دوربين دوم پشتي و ظرفيت ذخيره داده 64 گيگابايتي آن حسابي نظر ما را به خود جلب كرد). احتمالا اپل به توليد آيفون 4S نيز ادامه مي‌دهد و آن را به عنوان گزينه‌اي مطلوب براي آنهايي حفظ مي‌كند كه به دنبال موبايلي كوچك‌تر و ارزان‌ترند. از ديده‌هاي ما در گوي جادويي چنين برمي‌آيد كه همچنان تا مدت‌ها اپل به توليد تلفن‌هاي همراه هوشمند آيفون ادامه مي‌دهد؛ پس از همين حالا به فكر ماه ژوئن باشيد.

4 ـ آيپد 3 و آيپد نانو

يك آيپد ديگر ـ كه در اوايل 2012 به بازار مي‌آيد ـ بايد درست مثل آيفون 5 وسيله‌اي بسيار جالب باشد. شايعات حاكي است كه آيپد 3به دليل داشتن صفحه نمايش جديد لوكس faux Retina Display خود كمي ضخيم‌تر از آيپد 2 است و دوربين‌هاي بهتري دارد (مخصوصا دوربين پشتي آن). احتمالا اپل 4G LTE را نيز ابتدا در مدل‌هاي معمولي Wi-Fi+3G آن معرفي خواهد كرد. باتري آن هم بزرگ‌تر است، اصلا داغ نمي‌كند و كارايي بهتري را براي دستگاه به ارمغان مي‌آورد. همچنين زمزمه‌هايي نيز در مورد داشتن صفحه نمايش 3 بعدي (3D) بي‌نياز از به كار بردن عينك درست مانند آنچه در عكس فوق مي‌بينيد، روي آن وجود دارد، اما زياد روي آن حساب نمي‌كنيم. احتمالا اين دفعه اپل در برخي مدل‌هاي آيپد نانو (iPad nano) بازار تبلت‌هاي 7 اينچي را هم آزمايش خواهد كرد. با به بازار آمدن تبلت‌هاي كيندل فاير (Kindle Fire) شركت آمازون و تبلت نوك (Nook) شركت Barnes & Noble كه با قيمت‌هاي 199 و 249 دلار در بازار به فروش مي‌روند، كاملا قابل پيش‌بيني است كه اپل مجبور مي‌شود به نفع 2 تبلت نامبرده و ديگر تبلت‌هاي اندرويدي،‌ قيد بخشي از فروش بازار رايانه‌هاي لوحه‌اي را بزند.

5 ـiTV: تلويزيون اينترنتي اپل

از اطلاعات جمع‌آوري شده چنين برمي‌آيد كه شركت اپل در فكر ساخت تلويزيون‌هاي با كيفيت HDTV خاص خودش است. اين پيش‌بيني براساس گفته خود استيو جابز است كه پيشتر در زمان حياتش ادعا كرده بود اپل سرانجام موفق شده تا يك رابط كاربري مشتري‌مدار با كاربرد بسيار آسان (consumer-friendly interface) را براي نسل بعدي تلويزيون‌هايش كه قصد توليد آنها را دارد، طراحي كند. آنها بايد براساس فناوري‌هاي فعال شونده براساس صدايي (voice activated) مانند فناوري سيري (Siri) كار كنند. ما انتظار داريم اگر اپل به ساخت تلويزيون‌هاي HDTV واقعي دست مي‌زند، اين حركت چيزي فراتر از گنجاندن ساده فناوري Apple TV داخل يك تلويزيون LCD با نوردهي پس زمينه LED باشد. سايز اين تلويزيون‌ها بيش از 55 اينچ نيست و ما اميدواريم اپل با آمدن اين تلويزيون‌ها توليد دستگاه‌هاي تلويزيون اينترنتي خود، ATV box را نيز متوقف نكند تا آنهايي كه بودجه خريد تلويزيون‌هاي LED اپل را ندارند نيز بتوانند با صرف هزينه 99 دلار از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

6 ـ رستاخيز دسكتاپ‌هاي مك پرو

در سال نو درگاه‌هاي توسعه داخلي (expansion port) به صورت قابل توجهي روزآمد شده و مدل‌هاي جديد مك پرو (Mac Pro) نيز درگاه‌هاي اتصال انتقال داده سريع تاندربولت را حفظ كرده و با وجود آن ديگر نياز به درگاه‌هاي توسعه PCI در آنها مرتفع خواهد شد. علاوه بر اين، كيس آنها كوچك‌تر شده و احتمال دارد اپل آن را 2 تكه كند. همچنين از سروصداي فن‌هاي خنك‌كننده سري‌هاي پيشين خبري نيست. يك قسمت قطعات اساسي و ديسك سخت و سوپر درايو آن را در خود جا داده و قسمت ديگر هم حاوي درايو داخلي اضافي و كارت‌هاي PCI و اتصالات اضافي ديگر است. شايعاتي نيز مبني بر مرگ مك‌پروها و توقف ساخت آنها در آينده نزديك بر سر زبان‌هاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب