کامپیوترهای عصر کوانتوم
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
14 / 12برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats

 

 
کامپیوترهای عصر کوانتوم

سریع ترین کامپیوتر جهان

سریعترین کامپیوتر دنیا که توسط شرکت  ژاپنی Fujitsu  و با همکاری پژوهشگاه ریکن ساخته شده و K  نام دارد. این سوپرکامپیوتر اخیرا ارتقا پیدا کرده و رکورد خود را شکسته است. این ابر کامپیوتر 10.51 PetaFlops، سرعت دارد.

Peta معادل 10 به توان 15 است FLOPS.  برگرفته ازfloating-point operations per second  می باشد. FLOP ، میزان بازده یک کامپیوتر از نظر اجرای دستورات محاسباتی عددی در یک ثانیه است. سوپر کامپیوتر K قادر به اجرا  10.51 PetaFlops است.

شرکت  ژاپنی Fujitsu و پژوهشگاه Riken که مشترکا این ابر کامپیوتر را تولید کرده اند به تازگی تعداد 19,584 پردازنده به K اضافه کرده اند تا رکورد جهانی سریعترین کامپیوتر دنیا که پیشتر نیز از آن خود این ابر رایانه بود شکسته شود.

K اولین بار در ژوئن سال 2011 عنوان قوی ترین ابر رایانه دنیا را از Tianhe-1A که متعلق به چین بود، گرفت و به نام خود ثبت کرد

 2 سوپر کامپیوتر K از 88,128 پردازنده SPARC64 VIIIfx که در 864 رک کامپیوتر قرار گرفته اند تشکیل شده است. زمانی که K برای اولین بار عنوان سریعترین کامپیوتر دنیا را از آن خود کرد، 68,544 پردازنده داشت.

 

کامپیوترهای کوانتومی

پردازش کوانتومی و کامپیوترهای کوانتومی فناوری هایی هستند که عده ای معتقدند آینده دنیای کامیپوترها را تشکیل داده اند. اگر به این آینده معتقد هستید باید بگویم که آغاز این دوران در مقابل شما است و هم اکنون به تصویر نخستین کامپیوتر کوانتومی به صورت تجاری ساخته شده و ممکن است در سال های آینده، از این کامپیوتر به عنوان یک محصول تاریخی نام برده شود.

کامپیوترهای عصر کوانتوم

شرکت  D-wave سازنده این کامپیوتر است که نامش را D-Wave One گذاشته و با انتشار مقاله ای در مجله Nature کار خودش را در ساخت یک کامپیوتر کوانتومی اثبات کرده است. قیمت این محصول تازه تولید شده 10 میلیون دلار می باشد.

Nettop نوعی کامپیوتر رومیزی کوچک است، که توسط شرکت های مختلف تولید می گردد، در ابتدا برای انجام محاسبات پایه‌ای مانند گشت و گذار در اینترنت و پردازش سند، صدا و ویدئو طراحی شده بود، اما با گذشت زمان و ورود تکنولوژی های جدید در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی رایانه‌های معمولی رو میزی مورد توجه واقع شده است

کلمه Nettop  برگرفته از  Internet و Desktop است. Nettop نه تنها کوچکتر، ارزانتر و سبکتر است بلکه مصرف برقی به مراتب کمتری را دارا هستند، برای مثال مصرف برق یک سیستم معمولی حدود 250 وات می‌باشد در حالی که یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می‌کند

Nettop از لحاظ سیستم خنک کننده، در سه بخش عمده دسته بندی می‌شوند

دسته‌ اول در قسمت تهویه خود دارای فن ، رادیات ، پایپ و سینک خنک کننده است

دسته دوم دارای فن و سینک خنک کننده هستند

دسته سوم که فاقد فن هستند از فناوری "سیستم هوا خنک" استفاده می کنند.

این قابلیت باعث شده که Nettop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات منازل، دفاتر کار و شرکت‌ها مطرح شود.

کامپیوترهای عصر کوانتوم

Nettop مزایای فراوانی را با خود به همراه دارد که از آن جمله می توان به وزن پایین 800 گرم و حجم بسیار کم آن اشاره کرد، این مزیت قابلیت استفاده از دستگاه را در مکانهایی فراهم می‌آورد که استفاده از رایانه‌های معمولی به دلیل حجم بالا و سنگینی محدود گشته است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به زیبایی در عین سادگی آن اشاره نمود . اما مهمترین مزایایی که این دستگاه در اختیار استفاده کنندگان آن قرار می‌دهد. هزینه پایین خرید آن و همچنین هزینه نگهداری آن است.

Nettop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات منازل، دفاتر کار و شرکت‌ها مطرح می شود

6عدد پورت USB تعبیه شده بر روی مادربورد این دستگاه تمامی نیازهای یک مجموعه را برای اتصال device های مختلف از جمله پرینتر، اسکنر، کول دیسک، درایورهای اکسترنال، قفل‌های سخت افزاری، موس، کیبورد و غیره را برآورده می‌کند.

زیبایی و سادگی در عین کارآمدی، هزینه اولیه کم ، بدون نیاز به هزینه نگهداری ، قابلیت استفاده در مکانهای غیر قابل دسترس ، حجم بسیار کم ، وزن بسیار پایین ، قابلیت اتصال به پشت مانیتور ، مصرف کم برق از دیگر مزایای Nettop می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب