کفشی مجهز به نیروگاه برق انفرادی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

 

به دنبال کاهش سوخت های فسیلی در سراسر کره زمین، برای تولید انرژی برق مورد نیاز در مقیاس های بالا نگاه های زیادی به سمت احداث نیروگاه های خورشیدی، هسته ای و بادی جذب شده است.

همچنین برای تولید برق در مقیاس های پایین (میلی وات) تکنیک هایی نظیر پیزو الکتریک به کار گرفته می شود. اما آیا تاکنون فکرش را می کردید که بتوانید یک نیروگاه کوچک تولید برق در کفشتان داشته باشید!


محققین دانشگاه UW-Madison در یک فن آوری جدید که آن را reverse electrowetting نامگذای کردند، روش جدید تولید انرژی برق در مقیاس وات را ارائه کرده اند. البته لازم به توضیح است که این نیروگاه یک ایستگاه کاملا شخصی و انفرادی است و تنها می تواند نیاز برق یک نفر را برآورده سازد.


در این روش از یک فلز مایع به نام galinstan که فلزی غیر سمی است و هیچ خطری ندارد استفاده می شود. این فلز تاکنون در ساخت ترمومترها(حرارت سنجها) کاربرد داشته است.


قرار است که این فلز در جداره کفش در محل پاشنه و کف پا جاسازی شود تا با پوشیدن آن و راه رفتن, جریان برق تولید شود. این برق بین ۱۰ تا ۲۰ وات خواهد بود و در یک باتری که دقیقا در وسط کفش جاسازی شده، ذخیره خواهد شد. از این میزان برق می توان برای شارژ باتری تلفن همراه و دیگر گجت های کوچک نظیر مدیا پلیرها استفاده کرد.


تنها کافی است که کفش را پوشید و شروع به راه رفتن کنید. تصورش را بکنید که برای استفاده از برق ذخیره شده در این باتری یک پورت USB در جداره کفش تعبیه شود. برای اینکه گوشی خود را شارژ کنید لازم است که خم شوید و کابل شارژ گوشی را به کفش خود وصل کنید!


این شرکت قرار است طرح خود را با عنوان inStep Nanopower تجاری کند و نمونه های این کفش را برای سربازان و کشاورزان بسازند تا در بیابان و یا زمین های کشاورزی بتوانند برای شارژ وسایلشان چند واتی برق در اختیار داشته باشند.


البته هنوز مشخص نیست که چه مسافتی بایستی طی شود و این کفش پس از تولید با چه قیمتی قرار است به بازار عرضه شود. اما به محض تولید می توانیم نمونه های آن را علاوه بر کفش فروشی ها، در کنار شارژ های فانتزی موبایل فروش ها نیز بیابیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب