شارژ خورشیدی قابل حمل با صفحه منعطف
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING

 

 
 
کاربرد پنل های خورشیدی به عنوان جایگزینی برای سوخت های فسیلی روز به روز در حال گسترش است. اما یک کاربرد مهم آنها در مواقع اضطراری است. به همین خاطر شرکت ژاپنی فوجی الکتریک، یک کیف حاوی پنل خورشیدی قابل حمل و منعطف طراحی کرده است.

این دستگاه که OS نام دارد تنها 3 کیلو گرم وزن دارد و شبیه به یک کیف کوچک طراحی شده است. در جلوی این کیف یک دسته تعبیه شده که اگر آن را به سمت خود بکشید با پنل های خورشیدی منعطف مستطیل شکلی روبه رو می شوید که اگر در معرض تابش انرژی نور خورشید قرار گیرند در مجموع می تواند با کمک یک باطری داخلی 40 وات توان الکتریکی تولید کنند و آن را از طریق یک سوکت 12 ولتی برق در اختیار شما قرار دهد.

برای مثال یک روز که به گردش می روید دیگر نیاز نیست نگران تمام شدن شارژ باتری لپ تاپ خود باشید. این دستگاه می تواند تقریبا به اندازه 2 ساعت برق لپ تاپ شما را تامین کند. اما باید این نکته را هم در نظر داشت که برق خروجی این سوکت به شرایط آب و هوایی و وضعیت خورشید نیز بستگی دارد.

این دستگاه از ژانویه سال 2011 با قیمت تقریبی 730 دلار در حال فروش است و کمپانی سازنده فروش 10 هزار واحد از این دستگاه را در برنامه کاری امسال خود قرار داده است. اگر قیمت اش معقول تر بشود وسیله کاربردی خواهد بود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب