پایان مک!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
30 / 11برچسب:, :: 8 ::  نويسنده : BlackHats

این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.

همه اینها چطور رخ داد؟

iosmacs2-17_narenji.jpg

این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.


رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم. 

منبع:نارنجي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب